Zdolnością specjalną jest kontrola nad zwierzęciem. Wardenowi towarzyszy zwierzę (Pet aka Pupil) będące podstawą wielu umiejętności tej klasy postaci.
Część umiejętności w grze występują pod różnymi nazwami dlatego dla ułatwienie poniższe zestawienie może pomóc w zrozumieniu danych talentów:
Whirelwind = Tornado
Bear's Blow = Slap
Experienced Hunter - Czas trwania umiejętności Great Hunt wydłużony o 15%/30%/45%.
Enlightenment - Regeneruje 38,2/42,7/47,3 many za każdym uzyciem Wolf's Blow który spalił mane lub energie wroga.
Fist Expertise - Obrażenia krytyczne zadane kastetami (Fist Weapons) zwiększone o 15%/30%/45%.
Inspiration - Zwiększa Wisdom o 5%/10%/15%.
Roots - koszt many: 89, czas rzucania: 1,5/0,5 sek., cooldown: 60/50 sek. Warden wzywa Siły Natury i pokrywa ziemię dookoła niego korzeniami na 20/25 sek. Korzenie unieruchomiają wrogów na 4 sekundy.
Sharp Claws - Zwiększa zadawane obrażenia o 5%/10%/15% podwójnymi kastetami (Dual Fist Weapons).
Natural Luck - Twoje ataki mają 25% szansy na zwiększenie Luck o 5% twojego Pupila na 20 sek. Nie możesz mieć więcej niż 1/2/3/4 aktywny taki efekt w tym samym czasie.
Born Hunter - Zwiększa szybkość ataku Pupila o 5%/10%/15%.
Instant Dodge - Zwiększa wartość uniku Wardena o 50/100/150%.
Beast Dexterity - Zwiększa na 15 sekund Expertise i Agility o 5/10/15%. (ale w jakich okolicznościach to już niewiadomo)
Snake's Blow - koszt many: 62, czas rzucania: instant, cooldown 4 sek. Uderzenie bronią które zada 19,7-24,1 obrażeń i spowolni wroga o 50% na 10/15 sekund.
Tiger's Blow - koszt many: 103, czas rzucania: instant, cooldown: 7 sek. Warden uderza kastetem za 18,8-75,1 obrażeń oraz ma 20/25% szansy na zadanie Otwartej Rany (Open Wounds)
Instant Parry - Zwiększa wartość parowania Wardena o 50/100/150%.
Whirelwind - koszt many: 71, czas rzucania: 1,5 sek., cooldown: 35/30 sek. Warden wzywa Siły Natury i przywołuje Burze który zrywa wrogów w górę i przenosi do Lightning Rod (Piorunochrona) na 6/8 sekund. Jeśli niema założonego Piorunochrona, Burza omota wroga na 6/8 sekund.
Lightning Rod - koszt many: 36, czas rzucania: 2,5 sek., cooldown: 30 sek. zasięg oddziałowania: 10 jardów. Warden zakłada Piorunochron który przejmuje od Wardena i członków jego grupy 25% obrażeń od Błyskawic (Lightning damage) przez 60 sek. Na dodatek Piorunochron magazynuje Burze (Storm).
Animal Electricity - Daje 15/35/65% szansy na to, że Pupil podczas ataku zada 18,1 obrażeń od Błyskawic.
Luck of the Pet - Ataki Pupila mają 25% szansy na zwiększenie Luck u Wardena o 5% na 20 sek. Niemożesz mieć więcej niż 1/2/3 aktywny taki efekt w tym samym czasie.
Static Charge - Vortex i Tornado mają 33/66/100% szansy na obłożenie swoich celów Ładunkiem Statycznym. Obiekty dotknięte Ładunkiem Statycznym emitują 8-10 obrażeń od Błyskawic (lightning dmg.) na 5 jardów kiedykolwiek są ugadzane obrażeniami od Błyskawic.
Instant Dodge - Zwiększa wartość uniku Wardena o 50/100/150%.
Boiling Master - Wydłóża czas trwania napoi Życia i Mana o 15/30/45%.
Natural Wizard - Zwiększa moc zaklęć Wardena o 5/10/15% z jego Intelligence.
Lightning-Rod - Redukuje o 15/30/45% cooldown umiejętności: Call Lightning, Vortex, Storm i Tornado kiedy jest się wyposażony w kij (Staff).
Natural Endurance - Zwiększa odportość Wardena i jego Pupila na magię Nature, Divine i Elemental o 5/10/15%.
Natural Luck - Ywoje ataki mają 25% szansy na zwiększenie Luck o 5% twojego Pupila na 20 sek. Nie możesz mieć więcej niż 1/2/3/4 aktywny taki efekt w tym samym czasie.
Instant Parry - Zwiększa wartość parowania Wardena o 50/100/150%.
Pagan Ritual - koszt many: 0, czas rzucania: 10 sek., cooldown: 120 sek. Rytuał ten w przeciągu 10 sekund zwraca 50/100% many Wardena.
Lightning Master - Zwiększa obrażenia od Błyskawic o 10/20/30%.
Oak Bark - koszt many: 89, czas rzucania: instant, cooldown: 180 sek. Warden wzywa Siły Natury i pokrywa się Dębową Korą na 12 sekund zyskując redukcję wszystkich otrzymywanych obrażeń o 50/60%. Nie działa na obrażenia od Ognia (Fire), Ogniowe obrażenia są zwiększone o 100%.
Natural Protection - Zwiększa pancerz (armor) Wardena i jego Pupila i 10/20/30%.
Natural Instincts - Instinct Pupila i Wardena zwiększony o 5/10/15%.
Bite'em! - koszt many: 0, czas rzucania: instant, cooldown: 8 sek. Warden wydaje polecenie Pupilowi by ten kosztem 15% swojej energi zadał 13,4-53,6 obrażeń celowi. (dostępne 2 rangi danej umiejętności)
Reveal Vulnerability - Pupil ma 25% szansy na znalezienie słabego punktu w pancerzu u wroga, dzięki temu następny atak Wardena zada o 50/100/150% więcej obrażeń.
Instant Parry - Zwiększa wartość parowania Wardena o 50/100/150%.
Instant Dodge - Zwiększa wartość uniku Wardena o 50/100/150%.
Ravenous - Uderzenie krytyczne na 15 sekund zwiększa o 5/10/15% Agility i Expertise twojego Pupila.
Hunt - Kiedy jest się poza walką to o 50/100/150% zwiększa szybkość podróżowania grupu Wardena.
Dirty Paws - Obrazęnia jakie zadaje Pupil oraz jego celność zwiększonne o 5/10/15%.
Nature's Healing Touch - Zwiększa leczącą moc zaklęcia Renew o 15/30/45% oraz maksymalny poziom życia członków drużyny o 15/25/35% w trakcie swego czasu trwania.
Beastial Willpower - Zwiększa Will Pupila o 5/10/15%.
Bee Swarm - koszt many: 77, czas rzucania: 1,5 sek., cooldown: 120 sek. Warden wzywa Siły Natury i przyzywa Rój Pszczół na cel które dezorientują i zadają 17,4 okresowych obrażeń przez 12 sekund.
Granatowy kolor oznacza iż biorąc dany talent uczymy się danej nowej umiejętności.