Zdolnością specjalną Healera jest efekt Fanatyzmu (Fanaticism). Niektóre umiejętności Healera wywołują ten efekt który kumuluje się maksimum do 10 ładunków. Każdy z ładunków zmniejsza czas rzucania czarów (oprócz tych które wywołują ten efekt) o 0,5 sekundy. Efekt utrzymuje się przez 20 sekund lub do czasu użycia zaklęcia którego czas rzucania został zredukowany o liczbę ładunków.
Część umiejętności w grze występują pod różnymi nazwami dlatego dla ułatwienie poniższe zestawienie może pomóc w zrozumieniu danych talentów:
Verdict = Fanaticism (nie mylić ze stanem Fanatyzmu)
Theomatrix = Holy Smite
Healing Light = Devout Healing
Divine Prayer = Heal
Great Heal = Holy Rejuvenation
Charge of Light = Heavenly Smite
Holy Rage = Saint Anger
Healer - Wisdom zwiększony o 5% (na każdą rangę, max. 20%).
Miracle Worker - czas rzucania Heavanly Miracle i Resurrection zredukowany o 10% (na każdą rangę, max. 30%), czas rzucania Theomastrix i Reckoning zmniejszony o 5% (na każdą rangę, max. 15%).
God's grace - koszt Theomatrix i Healing Light zredukowany o 5% (na każdą rangę, max. 15%).
Martyr's Reward - Jeśli poziom życia kapłana spadnie poniżej 50% to magiczna odporność (magical resistance) oraz poziom zbroi (armor) zwiększa się o 10% (na każdą range tego talentu. max. 30% na 3cim poziomie) przez 10 sekund. Nie działa częściej niż raz na 40 sekund.
Saints Vision - Zasięg Perpetual Healing, Healing Light, Theomatrix oraz Cleansing Flame zwiększony o 5% na każdą range tego talentu (max. 20%).
Holy Flame - Theomatrix wyrządza o 5% więcej obrażeń (na każdą rangę, max. 20%)jeśli cel jest pod działaniem Cleansing Flame.
Deep Concentraction - Gdy rzucamy zaklęcie, a wróg nas okłada mamy 15% szansy na to, że nam go nie przerwą ani nie wydłużą czasu rzucania (na każdą rangę, max. 45%).
Circle of Healing - czas rzucania: 6 sekund, koszt many: 285. Leczy 73.3 co 2 sekundy wszystkich członków grupy w odległości 20 jardów od kapłana.
Power of Faith - Obrażenia od Światła oraz efekty uzdrowień zwiększone o 3% (na każdą rangę, max. 9%).
Generosity of Light - Theomatrix ma 20% (na każdą rangę, max. 60%) szansy, że przy okazji wyleczy 14ptk. naszych obrażeń.
Mercy of Light - Obrażenia krytyczne Theomatrix, Heaventy Smite i Cleansing Flame oraz uleczenia krytyczne od Healing Light, Divine Prayer i Holy Rejuvenation zwiększone o 33% (na każdą rangę, max. 100%).
Entreaty - czas rzucania: instant, koszt many: 47, Cooldown: 30 sec. Leczy kapłana za 195.4 i zmniejsza poziom zagrożenia (tzw. threat) za podwójną wartość otrzymanego uzdrowienia.
Inevitability of Punishment - zasięg działania Charge of Light zwiększony o 20% (na każdą rangę, max. 60%) oraz zwiększone obrażenia tego czaru o 5% (na każdą rangę, max. 15%).
Holy Judge - Za każdym razem kiedy zostaje użyty Theomatrix bądz Charge of Light, kapłan zwiększa swoją intuicję (intuition) o 2% (2gi poziom 3%, 3ci poziom 5%) przez 10 sekund. Efekt się kumuluje do trzech razy.
Saints Vision - Zasięg Perpetual Healing, Healing Light, Theomatrix oraz Cleansing Flame zwiększony o 5% na każdą range tego talentu (max. 20%).
Power of Faith - Koszt i cooldown czaru Verdict i Holy Rage zredukowany o 6%, na 2gim poziomie 12%, na 3cim 20%.
Orthodox - Endurance zwiększony o 5%.
Fairhs Servant - Verdict, Holy Rage i Healing Light zwiększają szansę wejścia w stan Fanatyzmu (są dwa poziomy tego talentu).
Blessed Steel - obrażenia od broni kapłana zwiększone o 10% (na każdą rangę, max. 30%).
Ray of Light - Gdy życie kapłana spadnie poniżej 50% to otrzymywane przezeń uleczenia zwiększone są o 10% (na każdą rangę, max. 30%).
Hold in Contempt - czas rzucania: instant, koszt many: 36, cooldown: 30 sek. Przez 6 sek. cel zaklęcia nie może czarować.
Holy Venger - Obrażenia krytyczne otrzymane przez kapłana wprowadzają w stan Fanatyzmu.
Canonic - Conviction zwiększone o 5% (na każdą rangę, max. 15%).
Unbending Will - Kiedy rzucamy czar mamy 15% szansy (na każdą rangę, max. 45%) na to iż nie stracimy stanu Fanatyzmu ale gdy już go tracimy to jego poziom jest redukowany o 2.
Exorcism - czas rzucania: instant, koszt many: 54, cooldown: 120sek. Przez 10 sekund czar trzyma wszystkie Demony w zasięgu 10 jardów z dala od kapłana.
Brilliance of Faith - Za każdym razem kiedy kapłan wchodzi w stan Fanatyzmu albo zwiększa jego poziom, wszyscy członkowie grupy są uleczani za 2,88 (na 2gim poziomie uleczani za 5,76, na 3cim za 8,64).
Condemnation - Czas cooldown'u czaru Blind, Numbness i Hold in Contempt zredukowany jest o 10% (na każdą rangę, max. 30%).
Healer - Wisdom zwiększony o 5% (na każdą rangę, max. 20%).
Guardian of Faith - Will zwiększony o 5% (na każdą rangę, max. 10%). Theomastrix, Cleansing Flame, Charge of Light, Verdict i Holy Rage zadają o 15% (na każdą rangę, max. 30%) więcej obrażeń Demonom.
Enlightment - Wisdom kapłana zwiększa się o 5% (na każdą rangę, max. 15%) ogólnej wartości Intuicji (intuition).
Zeal of Faith - Obrażenia wyrządzane przez Cleansing Flame oraz efekt uleczenia Perpetual Healing zwiększa się o 15% (na każdą rangę, max. 45%).
Blaze of Faith - Cleansing Flame ma 10% szansy (na każdą rangę, max. 40%) na to iż następny atak powodujący obrażenia Light będzie wzmocniony o 25%.
Seal of Light - Healing i Great Healing mają 15% szansy (2ga ranga 30%, 3cia 50%) na wyleczenie dodatkowych 28,8 ptk. w ciągu 10 sekund.
Above All Evil - czas rzucania: instant, koszt many: 18, cooldown: 300sek. Zwiększa 2x krytyczne ataki i uleczenia. Poziom zagrożenia (threat) jest redukowany 2x. Efekt utrzymuje się 20 sekund.
Preacher - Inteligence zwiększone o 5% (na każdą rangę, max. 15%).
Bearer of the Light - Krytyczny efekt cyklicznych obrażeń od Cleansing Flame oraz cyklicznych uleczeń Perpetual Healing zwiększa się o 50% (na każdą rangę, max. 150%).
Indulgence of the Light - Koszt Cleansing Flame i Perpetual Healing zredukowany o 15% (na każdą rangę, max. 45%).
Communion - Czas rzucania Great Healing oraz cooldown czaru Healing zredukowany o 10% (na każdą rangę, max. 30%).
Valedictory - czas rzucania: 3sek., koszt Many: 92, cooldown: 180sek. Kapłan nakłada na sojuszniczą jednostkę zaklęcie które wyzwala się gdy poziom życia celu spadnie poniżej 35% lecząc go za 222,9.
Granatowy kolor oznacza iż biorąc dany talent uczymy się danej nowej umiejętności.