Gipat: Śladami Zaka
Allods Online - Rewolucja

Świat Allods Online charakteryzuje się dogłębną i zlożoną historią, która obejmuje tysiące wirtualnych lat całej wieloczęściowej serii gier komputerowych wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Zespół Allods Online bardzo się starał, by być wiernym temu bogatemu kanonowi, jednocześnie próbując podarować graczom świeżą interpretację. Ta strategia nadal jest stosowana, zwłaszcza w nowej odsłonie Allods Online: Revelations of Gipat, która odwiedza ten sam allod z gry Evil Islands: Curse of the Lost Souls, albo inaczej znanej jako Rage of Mages 3.
Wszystko na tym allodzie jest nowe: nowe potwory, nowi NPC-e, nowe questy, nowe tereny. Ale mimo tego, wszystko starannie nawiązuje do epickich przygód wieki temu. Postać naszego bohatera będzie podążać tymi samymi ścieżkami, którymi błądził Zak, a wielu z Was może nawet rozpoznać kilku znajomych ludzi po drodze. Wraz z dalszą i głębszą eksploracją bogatych krain Gipatu, Wasza postać odkryje tajemnicę tego allodu, pozornie zapomnianego przez czas.

 

Zagubiona Dusza

Trzy stulecia temu, młodzieniec o imieniu Zak ocknął się w Ruinach Junickich na allodzie Gipat. Zupełnie nie orientował się kim jest, ani skąd pochodzi; jedyne co posiadał, to ubrania w które był odziany i maly, rytualny sztylet. Błąkał się po nieznanej sobie i dziwnej krainie, bez wspomnień ani jakiejkolwiek wiedzy, które by go prowadziły. Natknął się w końcu na pewną wioskę. Pomimo niewiedzy o samym sobie, mieszkańcy zdawali się go rozpoznawać, nazywając go "wybrańcem".

Wioska była osaczona ze wszystkich stron: dzikie, nieujarzmione gobliny podkradały im bydło, bandyci roili się na północnym gościńcu, a na dodatek zbratali się z zawziętymi Orkami na wschodzie. Wieśniacy byli przekonani, że przeznaczeniem Zaka jest położyć kres ich ciężkiej doli. Nie bardzo wierząc w te bajania, Zakowi udało się jednak dokonać właśnie tego. Jego śledztwo odsłoniło konspirację na najwyźszych szczeblach władzy. Zdrajcą, którego ostatecznie zdemaskował Zak, okazał sie być burmistrz. Czerpał on niewspółmierne korzysci z napiętych stosunków i niebezpieczeństw, które sam prowokował. Zak sprawnie pozbył się złoczyńcy i przekazał sprawowanie władzy w ręce członka starszyzny, któremu ufał.

 

W Poszukiwaniu Odpowiedzi

Pomimo tego zwycięstwa, jego prywatna misja, dążąca do odkrycia prawdy o nim samym, pozostała nierozwikłana. Gdy upewnił się, że wioska jest bezpieczna, wyruszył na wschód, by złożyć wizytę Orkowej wiedźmie, która jak prawili wieśniacy, potrafiła wyczytać przyszłość z magicznej kuli. Zak udał się do niej i poprosił o odpowiedzi.

W swej kuli, wiedźma ujrzała starego Juna, który był Wielki Magiem, z czego Zak zdał sobie niespodziewanie sprawę. Wiedźma powiedziała mu, że Mag przebywa w ruinach, w których na początku ocknął się Zak. Jednakże po powrocie do nich, zamiast Maga, Zak zastał tam Prastarego Smoka, który zgodził się odpowiedzieć na każde jego pytanie, jeśli tylko Zak wypełni dla niego wiele zadań.

Zak posłusznie ukończył polecone mu przez Smoka prace i zadał pytanie, na które chciał znać najbardziej odpowiedź: "Kim jestem?". Jednakże Smok nie był w stanie udzielić na nie odpowiedzi i w zamian podarował mu wartościową informację. Na pólnocy znajduje się obóz przybyszów, którzy dopiero niedawno pojawili się na allodzie.

"Oni", powiedział Smok, "doprowadzą cię do odpowiedzi, których poszukujesz".

 

Wielki Mag

Kierując się wskazówkami Prastarego Smoka, Zak natknął się na obóz Xadaganian. Twierdzili oni, że przybyli na ten allod w poszukiwaniu tajemniczego, błękitnego meteorytu, który ochrania statki w astralu. Wszyscy jednak wiedzą, że Gipat ma niewielkie złoża metali i do tego zupełnie bezwartościowych.

Zak został pochwycony przez członków tej wyprawy. Zamknięto go pod kluczem i zostawiono zupełnie bezradnego oraz wścieklego na smoka, który wyprowadził go na manowce. Będąc uwięzionym spotkał on małego i zrzędliwego, starego człowieka, który zgodził się pomóc Zakowi w ucieczce, w zamian za informację o wyprawie i jej prawdziwym celu. Zadaniem Zaka było zgromadzenie wiadomości i przekazanie ich starcowi do interpretacji. Wtedy i tylko wtedy, staruszek pomógłby Zakowi w ucieczce.

Dotrzymując słowa, Zak zdobył odpowiednie informacje. W zamian starzec zaprowadził Zaka do sieci tuneli, którymi można było się łatwo wymknąć. Wewnątrz, Zak spotkał po raz pierwszy ekscentrycznego i nieprzewidywalnego Wielkiego Maga, Tka-Rika.

 

W Poszukiwaniu Junów

Tka-Rik nie przejmowal się zbytnio losem Gipatu. Kierowały nim obsesyjne poszukiwania innych jego rodzaju. Przez wiele dekad był przekonany o tym, że jest ostatnim z Junów, potęznej rasy magów i naukowców. Jednakże niedawno odkrył, że dwóch innych spadkobierców tego ludu kryje się gdzieś wśród innych allodów. Największym jego pragnieniem było doprowadzenie ich przed jego oblicze. Jednakże był jedynym Wielkim Magiem na allodzie Gipat i jeśli by go opuścił, to został by on zupełnie zniszczony.

Zatem Zak udal się w poszukiwania zamiast niego.

Od tej chwili, jego przygody nabrały tempa: zostaje wysłany na opustoszały, lodowy allod, gdzie zaskarbia sobie zaufanie mieszkańców przez zdemaskowanie zdrajcy, a następnie zostaje doprowadzony do pięknej kobiety, która okazuje się być pierwszym poszukiwanym potomkiem Junów. Zakochują się w sobie i wyrusza ona wraz z Zakiem, by wspomóc go w jego misji.

Następny allod, na który zostają wysłani to więzienie i Zak dostaje się do aresztu. Tam właśnie odkrywa on podziemny ruch bojownikow wyzwolenia, którzy na dodatek słyszeli o Junie poszukiwanym przez Zaka. Dowiaduje się od nich, że jakiś czas wcześniej teleportował się on na Gipat. Zakowi udaje się uciec z więzienia i powraca do Tka-Rika.

 

Odkryte Tajemnice

Dopiero wtedy Zak odkrywa prawdę. Junem, który jakiś czas wcześniej teleportował się na Gipat był on sam! Użył on potężnego czaru, by się zamaskować, a gdy przybył na Gipat, magia wymazała mu pamięć. To właśnie Zak był ostatnim potomkiem najpotężniejszej rasy świata Sarnaut.

Wtedy też Tka-Rik wyznał swoją prawdziwe motywy: szukał on ostatnich spadkobierców Junów aby prosić ich o pomoc w walce z Klątwą Junów - astralnymi demonami. Poznawszy swoje prawdziwe dziedzictwo, Zak przywdział diamentową zbroję Junów i przypasał swój miecz. Reszta tej historii, to już legendy i bajania.

 

Znajome Miejsca

allods_0gipatshard.jpg (550×440)

Mimo że krajobraz Gipatu zmienił się przez te stulecia, to jednak gracz będzie mieć okazję poznać wiele z tych miejsc, które Zak odwiedził i gdzie starł się z wrogami.

 

Wioska (Village)

allods_1gipatvillage.jpg (549×322)

To co kiedyś było Kaniańską twierdzą we wrogim i spornym terytorium, teraz jest senną wioską, prawie że upiorną w swej ciszy. Mieszkańcy są bladzi, niemalże widmowi i czasem niepokojący, ale wydają się być nieszkodliwi. Historycy i Archeolodzy napływają do tego miejsca tabunami, mając nadzieję na zbadanie i zrozumienie przeszłości Gipatu.

 

Obóz Bandytów (Bandit Camp)

allods_2gipatbanditcamp.jpg (549×322)

Obóz bandytów, którzy zwarli szyki ze zdradzieckim burmistrzem i Orkami na wschodzie. Wciąż panosza się po północnych drogach i pomiędzy swymi bladozielonymi ogniskami i obszarpanymi namiotami. Nie wydają się być całkowicie ludzcy ...

 

Obóż Orków (Orc Camp)

allods_3gipatorccamp.jpg (549×322)

Niektóre rzeczy nigdy się nie zmienią, a zaciętość Orków jest właśnie jedną z tych rzeczy. Orkowie na allodzie Gipat wciąż utrzymują onieśmielającą warownię z górujacymi, kamiennymi wizerunkami oraz wyjątkowo kolczastym wystrojem.

 

Starożytne Tunele (Ancient Tunnels)

allods_4gipatancienttunnels.jpg (549×322)

Ostatkiem swej mocy, Tka-Rik zachował w stanie nienaruszonym tunele Gipatu, ażeby zapewnić przywódcom Imperium i Ligi środki, którymi mogliby pokonać zagrażające im Astalne Demony. Pomimo ich oczywistej mocy, tunele te pozostają opustoszałe.

 

Ruiny Junickie (Junish Ruins)

allods_5gipatjunishruins.jpg (549×322)

Po przeteleportowaniu się na Gipat, gracze znajdą się w dokładnie tych samych ruinach, w których ocknał się Zak. Zwiedzając okolice, będą zachęcani by kroczyć tymi samymi ścieżkami i zgładzić te same bestie, aby przeżyć ponownie chwalebne przygody Zaka.

 

Znajome Twarze

Bestie Gipatu zmieniły się znacznie od czasów gdy Zak natknął się na nie po raz pierwszy, ale wiele z nich jest wciąż rozpoznawalna dla tych, który znają stare opowieści.

allods_6gipatwolf.jpg (549×288)

Zajadły przeciwnik, wilk był pierwszą bestią którą zgładził Zak po tym jak postawił pierwszy raz stopę na Gipat. Te wilki są jednak w pewnym stopniu inne ...

 

allods_7gipattoad.jpg (458×278)

Gipat zawsze obfitowało w wielkie, zacięte ropuchy i Zak wiele razy stawał z nimi w szranki. Obecne ropuchy wydają się jednak być jeszcze bardziej śmiercionośne niż dawniej.

 

allods_8gipatinfantdragon.jpg (401×336)

Mimo że nikt nie widział Pradawnego Smoka (Ancient Dragon), który pomógł Zakowi na Gipat, to jednak roi się tutaj od malutkich dzieciątek-smoków. Posiadają one dogłębną wiedzę na temat przygód Zaka i poprowadzą Was przez dzikie ostępy Giipatu.

 

allods_9gipatgoblin.jpg (549×380)

Niektóre rzeczy się nigdy nie zmieniają. Te gobliny, którym szczęśliwie udało się wyrwać spod jarzma Orkowej niewoli, nadal sieją spustoszenie w okolicach wiosek.

 

Odkrywanie Gipatu

Nowi i starzy gracze niecierpliwią się, by odwiedzić tą bujną i tajemniczą krainę, która oferuje ponad 150 nowych questów i ponad 100 godzin rozrywki. Każda postać, która osiągnie poziom 40 bedzie mogła odwiedzić Gipat. Aby się tam udać, wystarczy porozmawiać z którymkolwiek z listonoszy (postal worker) w świecie Allods i zapytać o list dotyczący Gipatu ("Ask about the letter regarding Gipat"). Listonosz podaruje kamień kazdej postaci na 40 levelu, który przeteleportuje jego posiadacza do Ruin Junickich na skraju Gipatu.

 

Autor: Narayan
Nival

© allods-online.pl | hosted by Vincentl | Design, Engine by Vincent | CSS by Vincent

Kopiowanie części lub całości elementów strony, grafik, tekstów, bez wiedzy autora - zabronione.
Allods jest znakiem towarowym Astrum Nival, Rosja.Jedyną oficjalną stroną Allods Online w Europie jest allods.gpotato.eu. Strona http://allods-online.pl jest jedynie stroną fanowską.

Zaprzyjaźnione strony: http://silkroad-online.pl | http://runesofmagic-online.pl | http://sun-online.pl