Za kulisami PvP
Allods Online - Rewolucja

Sercem gry jest PvP


PvP jest pełne dramy, napięcia i wszystkiego czego można oczekiwać w grze online. Bez PvP gracze mogliby czuć się sfrustrowani. Szczerze mówiąc, Allods Online nie była z początku nastawiona na PvP, została bowiem zaprojektowana jako gra zorientowana na PvE. W tym momencie nikt już nie pamięta kto pierwszy zaproponował uczynienie PvP podstawą Allods Online.

Pod koniec pierwszego roku twórcy zdali sobie sprawę, że ich dzieło będzie świetną rosyjską grą, z uniwersalnym konfliktem w obrębie jednego narodu, rosyjskiego narodu z punktu widzenia całej jego historii. W Allods Online mamy dwie frakcje: demokratyczną Ligę (League) pod przewodnictwem Kanian i totalitarne Imperium (Empire) dowodzone przez Xadaganian. Gracze mogą wybrać stronę, która najbardziej do nich przemawia pod względem ideologicznym oraz pasuje do ich stylu rozgrywki. Gracze mogą oczywiście dowieść poprzez PvP, że ich wybór jest jedynym słusznym wyborem.

 

Przyjacielskie bijatyki


W Allods Online jest kilka różnych rodzajów PvP. Gracze mogą walczyć w strefach wolnego PvP (free PvP zone). Po raz pierwszy dotrą do tych stref w okolicach poziomu 20. Owe strefy są miejscami otwartych walk pomiędzy Ligą a Imperium, więc gracze mogą zabijać wrogów i równocześnie wykonywać zadania, czy gawędzić między sobą. Ale łowca łatwo może stać się ofiarą, więc uważajcie!

Allod Holy Land (Ziemia Święta) jest wart osobnej wzmianki. Walki typu frakcja przeciwko frakcji będą tam nagradzane. Na tym allodzie gracze będą walczyć o specjalne punkty, dzięki którym możliwe będzie otrzymanie różnorakich bonusów. To będą nadzwyczajnie zacięte bitwy i ani na chwilę nie myślcie że można być litościwym na terenie tych krain.

Dla tych, którzy preferują przestrzeganie reguł (mniej lub więcej), zostały stworzone specjalne areny. Są to małe areny blisko Stolicy Xadaganiańskiej i Stolicy Kaniańskiej, gdzie gracze mogą walczyć między sobą. Liczba uczestników nie jest ograniczona. Każdy gracz przekraczający granice danej areny jest uważany za uczestnika. Zawsze można wybiec z areny i ponownie na nią wrócić. Areny są używane w większości do walk w obrębie jednej frakcji i do przyjacielskich potyczek.

Bądźcie ostrożni! Na arenie PvP można zginąć, tak samo jak gdziekolwiek indziej.

 

PvP - nowe spojrzenie


Są tryby PvP które można znaleźć tylko i wyłącznie w Allods Online.

Pierwszym unikatowym przykładem takiego typu jest Goblinobol (Goblin-O-Ball). Zabawa bazuje na futbolu. Jako że jest to narodowy sport Orków, czują się oni pewnie i wyglądają zdecydowanie lepiej na boisku niż "te 11 innych chudzinek z piłką". O owej grze ciągle się mówi na popijawach i jest ona przyczyną bójek ulicznych. Główna różnica pomiędzy goblinobolem i futbolem jest taka, że tutaj liczy się o wiele bardziej siła i moc niż umiejętności piłkarskie. Gra odbywa się na specjalnej arenie wybudowanej w obszarze spornym (contested). Mogą w niej wziąć udział dwie drużyny po 6 graczy. Liga vs Liga, Imperium vs Imperium i Liga vs Imperium - wszelkie możliwości są dozwolone. Celem gry jest strzelenie 9 goli do bramki przeciwnika, ale zamiast piłki mamy prawdziwego goblina!

Następny wyjątkowy i niepowtarzalny typ PvP odbywa się w Astralu.

 

Astralne Bitwy


Pierwsza część Bitwy Astralnej to walka statek przeciwko statkowi i można ją porównać do pojedynku czołgów. Dwie załogi współzawodniczą umiejętnościami kierowania statkiem, sprytnego wykorzystania wszystkiego co ma się do dyspozycji, wliczając w to ukszatałtowanie terenu. Należy unikać ataków przeciwnika, jednocześnie próbując znaleźć czuły punkt jego osłon, by móc samemu uderzyć we wrogi statek. Każdy członek załogi może być sternikiem (helmsman), nawigatorem (navigator), technikiem (engineer) lub kanonierem (cannoneer). Tylko doskonala współpraca w takiej walce może zapewnić wyjście obronną ręką.

Druga część Bitwy Astralnej zaczyna się w momencie gdy bariera ochronna przeciwnika zostanie zniwelowana i zaczyna się abordaż. Nieszczęśnicy bez osłon muszą teraz za wszelką cenę bronić swojego statku i wszelkich łupów pod pokładem!

Walka odbywa się tuż na pokładzie statku i można ją przyrównać do współczesnych gier taktycznych, w których gracze mają wiele celów do osiągnięcia. Trzeba zniszczyć silnik, jak również dostać się do skarbca i przenieść łupy na własny statek. Druga załoga będzie próbować chronić skarbów i powstrzymać napastników. Polegli gracze zostaną przywróceni do życia w specjalnym obszarze statku. Jeśli jakiekolwiek łupy zostaną skradzione, zwycięzcy muszą jeszcze bezpiecznie wrócić do przystani (harbour) zanim staną się one ich faktyczną własnością i będzie można je rozdzielić.

 

Przeciwstawić się Przeciwieństwom


Jak to zostało wskazane, w grze mogą ze sobą współistnieć dwa zupełnie przeciwstawne typy graczy - PvE i PvP. W innych grach ich ścieżki rzadko kiedy się przecinają, ale w Allods Online muszą oni stawiać czoła sobie nawzajem. W astralu niektórzy będą walczyć, a niektórzy zapłacą haracz lub też użyją zdolności dyplomatycznych. Jednakże będzie to początek złożonych zależności pomiędzy ludźmi, których często brakuje w innych grach.

 

Astralne Statki


Gracze zobaczą Astralne Statki już na wczesnym etapie gry. Obywatele Imperium rozpoczną swoją przygodę w świecie Allods jako członek załogi Astralnego Statku, który został zaatakowany przez Ligę. Gracze po stronie Ligi będą mieć okazję podróżować statkiem, który przetransportuje ich z małego alloda do Stolicy Ligi. Ale pełne doświadczenie zdobędzie się dużo później w grze.

Pierwszy statek obsadzony przez graczy będzie dostępny na wysokich poziomach i nie będzie to najtańszy zakup. Co więcej, do jego obsługi będzie wymagana załoga. W tym przypadku można powiedzieć, że przyjaciel pod ręką jest cenniejszy niż złoto w sejfie.

Absolutne minimum do kontroli statku to nawigator i sternik. Pierwszy wyznacza kurs, a drugi manewruje statkiem. Ale taki okręt będzie zupełnie bezbronny w odmętach Astralu. Najlepszą ochroną będzie posiadanie na pokładzie kanonierów i techników.

Autor: Narayan
Nival

© allods-online.pl | hosted by Vincentl | Design, Engine by Vincent | CSS by Vincent

Kopiowanie części lub całości elementów strony, grafik, tekstów, bez wiedzy autora - zabronione.
Allods jest znakiem towarowym Astrum Nival, Rosja.Jedyną oficjalną stroną Allods Online w Europie jest allods.gpotato.eu. Strona http://allods-online.pl jest jedynie stroną fanowską.

Zaprzyjaźnione strony: http://silkroad-online.pl | http://runesofmagic-online.pl | http://sun-online.pl