Orkowie: Zdobycz, Szał i Siła
Rasa Orków ma na Sarnaut długą historię, która koncentrowała się głównie we wschodniej części kontynentu Yul. Te potężne istoty posiadają wielką siłę i wytrzymałość, ale są niezbyt wprawne jeśli chodzi o profesje, bądź magię. Nie dziwi więc fakt, że zajmują się głównie przygotowaniami do wojen lub walczeniem w nich.
Po mimo tego, że Orkowie łączą się w hordy zanim wezmą udział w rajdzie na wrogów, są oni głównie wędrownym ludem. Kiedy się jednak osiedlą budują społeczności, które w zamiarze mają być tymczasowe i łatwe do porzucenia. Te społeczności są zazwyczaj ulokowane w głębi stepów, gdzie przeżycie umożliwia im ich odporna postura.
Przeciętny Ork jest o całą głowę wyższy od człowieka. Przyzwyczajone do otwartych przestrzeni, czują się niewygodnie żyjąc w obszarach takich jak lasy. Ich gruba skóra może z łatwością wytrzymać żar bezlitosnego słońca. Wśród Orków jest wielu Szamanów, którzy wspomagają innych Orków zwiększając ich siłę lub przeprowadzając magiczne rytuały.
Orkowie są istotami anarchistycznymi i najbardziej kochającymi wolność na Sarnaut. Każdy Ork jest swoim własnym panem i pilnuje własnego nosa. Jest to po części przyczyną, dlaczego są oni tak bardzo rozproszeni, podzieleni na rodziny i klany, które często walczą ze sobą.
W dawnych czasach, Orkowie nie mieli własnego królestwa ani państwa. Plemiona Orków żyły na wschodnich terenach. Po Wielkim Kataklizmie ich sytuacja stała się niepewna, jako że nie mieli własnego Wielkiego Maga, który utrzymałby ich ziemie razem, więc wielu Orków straciło wtedy życie próbując je ocalić. Allody pod kontrolą Wielkich Magów nie podzieliły losu ziem Orków, ale ludzie z innych Allodów nie byli mile widziani na ich terytorium.
Niegdyś wielka Horda, teraz stała się słaba i bezbronna i aby zapewnić sobie przetrwanie oraz ocalić to, co zostało z ich ziem, Orkowie przyłączyli się do Imperium, formując sojusz z Xadaganianami i dostając się pod ochronę ich Wielkich Magów.