5. ASTRAL CONFRONTATION (ASTRALNE STARCIE)
Astralne Starcie jest to wojna gildii o przejęcie kontroli nad dryfującymi allodami w ostępach Astralu, które zapewnia dostęp do jednego lub sięcej sektorów. Aby można było zdobyć dany allod, gildia musi wpierw wygrać aukcję (jest to możliwe poprzez interfejs gildyjny, zakładka Allods), a następnie zwyciężyć w walce o niego. Możecie nie być jedynymi walczącymi o ten allod, więc będziecie musieli się przyłożyć do tego, jeśli chcecie posiadać własny allod.
W zakładce "Allods" możecie zobaczyć, że allody są zgrupowane w wiele kręgów. Im wyższy krąg, tym większa nagroda i tym wyższy musi być poziom gildii, aby go zaatakować.
Pierwszy krąg zawiera 6 allodów najniższej jakości. Mogą je podbić gildie niepewne co do tego, czy będą je w stanie utrzymać przez najbliższe tygodnie.
Drugi krąg składa się z 3 allodó lepszej jakości. Silniejsze gildie mogą starać się je przejąć.
Trzeci "krąg" zawiera tylko jednego alloda, ale jest on specjalny i szczególnie cenny. To za jego zdobycie będzie się zdobywać prawdziwy Prestiż i bogactwa!
Gildia planująca przejęcie kontroli nad którymś z allodów powinna sprawdzić dokładnie informacje o danym kręgu, oszacować jego trudność i ocenić dobrze swoje siły na wypadek ataku. Weźcie też pod uwagę, że jedna gildia może kontrolować tylko jeden allod. Jeśli dana gildia zdobędzie kolejny allod, to tracą kontrolę nad poprzednim.
Astral Confrontation to cotygodniowy event. Godzina i data zależy od serwera. Generalnie będą musiały nastąpić pewne wydarzenia po kolei. Najpierw, jednego dnia, rozpocznie się aukcja, która będzie trwać 24 godziny. Gildia która wygra licytację zostanie teleportowana kilka dni później na tego alloda i przez 3 godziny będzie mogła próbować go zdobyć. Zwycięzca będzie mieć w swoim posiadaniu allod przez kolejne 7 dni.
Przyjrzyjmy się teraz bliżej, jak wyglądają takie aukcje.
Do aukcji mamy dostęp przez interfejs gildii - zakładkę Allods:
Zobaczycie tam listę różnych allodów, ich typ, sektor, pod czyim jest panowaniem w chwili obecnej, i kto go splądrował. Z prawej znajdują się kolumny odnośnie licytacji.
W dolnej części okienka można zapoznać się z nagrodami, które otrzyma gildia w zależności od podjętych działań na terenie danego allodu.
A na samym dole znajdują się opcje do licytacji. Niewiele się one różnią od normalnego Domu Aukcyjnego (Auction House).
Kwota minimalna dla każdego alloda to 100 złotych monet, maksymalna zaś jest nieograniczona. Tylko Przywódca - Guild Leader i Oficerowie mogą brać udział w licytacji. Za każde obstawienie pobierany będzie 5% podatek. Jeśli Wasza gildia przegra licytację, to nie zostanie on zwrócony. Jeśli dany gracz nie posiada wystarczającej ilości złota na podatek, to otrzyma wiadomość na pocztę w grze o przegranej aukcji.
Jeśli gildia wygra licytację, to połowa jest zwracana, a druga połowa przepada.
Co się dzieje po zakończonej aukcji?
Po tym, jak gildia podjęła decyzję który allod podbić w Astralnym Starciu, przechodzimy do następnej fazy: bitwy o alloda! Taka bitwa odbędzie się o z góry ustalonej godzinie.
300 sekund (5 minut) przed rozpoczęciem walki, pojawi się nowy przycisk na zakładce Allods gildii która wygrała aukcję. Umożliwi on członkom gildii na teleportowanie się bezpośrednio na alloda. Aby gildia mogła z niego skorzystać, będzie musiała spełnić kilka warunków odnoszących się do tabardów, wyboru prawidłowego alloda, itd.. Postacie nie będą mogły zostać teleportowane jeśli dana gildia ukończyła już rajd na danym allodzie.
Uwaga: gracze, którzy mają zostać teleportowani będą musieli mieć tabard. Jeżeli postać nie jest jeszcze w rajdzie, to podczas teleportacji zostanie do niego automatycznie dołączona. Przywództwo zostanie przyznane na podstawie ogólnych osiągów: rangi, typu tabardu który się ma na sobie (normalny czy wersja Warlord), Lojalności, Prestiżu. Grasz z najlepszym wynikiem zostanie przywódcą rajdu.
Jeżeli przywództwo zostanie nadane ręcznie, to już nie przeskoczy na "najlepszego" gracza.
Następnie rozpocznie się bitwa i będzie ona trwać do 3 godzin.
Gdy gidlia wygra walkę, to przywódca rajdu będzie mieć możliwość zadecydować o losie danego allodu:
Jeśli przywódca rajdu nic nie wybierze, a gildia nie włada żadnym allodem, to wtedy go przejmują. Jeśli gildia ma już allod, to wtedy przy braku decyzji, zostaje on domyślnie złupiony.
Jeśli gildia, która szturmuje zajęty allod zostanie na niego teleportowana, ale inna gildia nie pojawi się by go bronić, to zamiast 3 godzin będa oni mieli 1 godzinę czasu by go zdobyć.
Zyski z przejęcia danego alloda, gildia będzie otrzymywać codziennie po jego zdobyciu.
W przypadku gry jakaś postać zginie w trakcie walki, to nie zostanie ona odesłana do Czyśćca, tylko do obozu gildii (Guild Camp), w którym pozostanie przez 60 sekund czekając na wskrzeszenie.
Z pewnością ważną informacją dla graczy jest fakt, że zdobywamy Combat Glory zabijając wrogich graczy.
Gdy rajd zostanie przeteleportowany na miejsce walki, będzie on mógł wybrać jedną z dwóch pozycji. Tak jak to zostało wspomniane wcześniej - będą dwie strony: jedna atakująca, a druga broniąca. Na allodzie znajdują się dwa dobrze strzeżone obozy i cztery punkty kontrolne do przejęcia. W momencie gdy rajd zdobędzie punkt kontrolny, da to dużą przewagę, jako że jest on chroniony przez wieżyczki.
Teraz coś więcej o samym rajdzie:
Broniący rajd zostaje teleportowany na allod. Pod jego kontrolą znajdzie się jeden dobrze strzeżony obóz i wszystkie punkty kontrolne. Wielki Mag będzie ich wspomagał w walce jako sojusznik. Jego zadaniem będzie ochraniać punkt kontrolny najbliżej obozu obrońców i atakować wrogów. Zadaniem obrońców będzie powstrzymanie napastników przed zabiciem wielkiego maga, przejęciem punktów kontrolnych, czy zniszczeniem obozu. Trzeba będzie dostosować odpowiednią taktykę, aby jednocześnie móc chronić wszystkie te rzeczy i zniszczyć obóz napastników.
Atakujący rajd zostanie przeteleportowany na alloda, który jest już pod cudzą kontrolą. Trzeba być szybkimi w swoim natarciu, jako że wroga gildia będzie przygotowana do walki. Atakujący będą dostępny tylko jeden strzeżony obóz, więc będą musieli korzystać z zaskoczenia i wybierać w pierwszej kolejności te punkty, których mogą się obrońcy nie spodziewać.
Trzeba będzie jednak przestrzegać pewnych zasad:
Czyli w wielkim skrocie: atakujący muszą zniszczyć obóz obrońców, poprzez przejmowanie wszystkich punktów kontrolnych aż do samego końca. Nie zapominajcie o Warlordach w rajdzie, którzy mogą przechylić szalę bitwy!
Spis treści mini-serii artykułów -> "GILDIA".