1. Jakie są wymagania sprzętowe Allods.
2. Czy na tę chwilę dostępny jest tylko rosyjski klient Allods Online?
3. Gdzie można ściągnąć klienta Allods Online?
4. Czy warto ściągać rosyjskiego klienta, by później zaktualizować wersję językową, czy nie będzie takiej możliwości
5. Jak się zarejestrować na rosyjskiej stronie?
6. Jak nadać rosyjskie imię mojej postaci?
7. Jakie są przydatne w grze skróty klawiaturowe?
8. Co to za statystyki w oknie postaci i które z nich rozwijać?
9. Jak ustawić w kliencie rosyjskim opcje graficzne na max detale?
10. Jak wygląda system PvP w grze Allods Online?
11. Co wiemy na temat systemu wymiany przedmiotów, gildii i reputacji?
12. Co robić gdy już osiągniemy maksymalny poziom? Co takiego twórcy przygotowali do walki z "nudą"?
13. Czy twórcy gry planują walczyć z falą botów i jak to chcą zrobić?
14. Czy będzie można komunikować się lub wymieniać się przedmiotami z graczami innej frakcji?
15. Ile będzie miejsc w ekwipunku postaci?
16. Czy postacie będą "przechodzić" przez inne postacie/ potwory?
17. Czy będzie można stracić permanentnie statek w walce?
18. Czy możliwe będzie nazwanie własnego statku?
1. Jakie są wymagania sprzętowe Allods.
Wymagania Minimalne:
Wymagania zalecane:
2. Czy na tę chwilę dostępny jest tylko rosyjski klient Allods Online?
Tak
3. Gdzie można ściągnąć klienta Allods Online?
Z oficjalnej rosyjskiej strony gry, wersja 1.0.03.8
Torrent:
Serwer rosyjski, 4 części:
RapidShare (RU), 2 częsci:
Pobierz 1 część
Pobierz 2 część
Patch RU:
1.0.03.8 do 1.0.03.14 | >> | http | torrent |
1.0.03.14 do 1.0.03.17 | >> | http |
torrent |
4. Czy warto ściągać rosyjskiego klienta, by później zaktualizować wersję językową, czy nie będzie takiej możliwości?
Raczej nie będzie możliwości zmiany języka. Zazwyczaj wraz z innym wydawcą jest też inny klient do ściągnięcia, zwłaszcza przy lokalizacji.
Czy warto? Jeśli ktoś zna rosyjski - warto. Jeśli nie, to zależy jak długo czekał i jak bardzo chciałby zagrać. Biorąc pod uwagę przesunięcie rozdawania kluczy do wersji angielskojęzycznej na początek listopada, Ci co nie mogą się już doczekać myślę, że spokojnie mogą ściągać. Owszem ominie ich otoczka fabularna, ale gra jest przepiękna oraz przejrzysta - na mapie są znaczniki gdzie wziąć quest, gdzie zrobić, gdzie oddać, więc dostarczy porcję rozrywki oraz trochę nasyci apetyt.
Oczywiście, jeśli ktoś nigdy nie grał w mmo i to będzie jego pierwsza gra tego typu, to niech sobie daruje rosyjską wersje i poczeka na coś co będzie mógł dobrze zrozumieć
5. Jak się zarejestrować na rosyjskiej stronie?
Na oficjalnej stronie http://www.allods.ru/ w lewym górnym rogu klikamy na:
Następnie wypełniamy zgodnie z instrukcją:
I to wszystko - nie trzeba nic potwierdzać na mail, ani nic dodatkowo wypełniać na koncie.
6. Jak nadać rosyjskie imię mojej postaci?
Na dwa sposoby:
7. Jakie są przydatne w grze skróty klawiaturowe?
B - Backpack (plecak)
I - Okno postaci
N - Kariera (Talenty)
L - Quest Log (Lista zadań)
M - Mapa
P - Księga umiejętności
G - Friend List (pierwsza zakładka)
Z - aktualnie aktywna ikona w środku paska skrótów (może to być podniesienie przedmiotu, użycie mechanizmu lub rozmowa z npc)
8. Co to za statystyki w oknie postaci i które z nich rozwijać?
Tutaj angielskie tłumaczenie całego okienka.
A które rozwijać - gra sugeruje gwiazdkami najlepszy wybór dla naszego archetypu.
9. Jak ustawić w kliencie rosyjskim opcje graficzne na max detale?
W grze naciskamy ESC, następnie pierwsza opcja od góry, dalej jak na obrazku:
Max detale są na najniższym suwaku, pozycja przedostatnia. Ostatnia pozycja to "Wybrane".
10. Jak wygląda system PvP w grze Allods Online?
W Allods będą dostępne dwie formy walk PvP. Pierwsza jako standard który dobrze znamy z innych gier MMO, czyli walka na ziemi. Druga, walka między "gwiezdnymi" statkami...ale nie mylić z Gwiezdnymi Wojnami.
W walce na ziemi gracze mogą atakować każdego gracza z wrogiej frakcji, otrzymując za zabicie wieczną chwałę i reputacje.
W astralnych wojnach PvP rządzi się zupełnie innymi prawami. W powietrzu możecie atakować wszystkich, nawet z własnej frakcji. Ale jeśli już celowo lub też przypadkiem zaatakujesz sojusznika, Twój statek będzie oznaczony jako statek piracki, a każdy kto Cię zaatakuje nie poniesie za to żadnej kary.
W przyszłości możemy się spodziewać kilku innych bitw PvP, jak oblężenia, zdobywanie i obrona danej lokacji na mapie.
11. Co wiemy na temat systemu wymiany przedmiotów, gildii i reputacji?
Wymiana/sprzedaż między graczami w Allods będzie odbywać się przez system aukcji. W grze będą dostępne dwa domy aukcyjne działające niezależnie od Siebie.
Walutą w grze będą monety miedziane (copper), srebrne (silver) i złote (gold). Ceny jakie zaproponują graczom sprzedawcy w dużej mierze zależne będą od reputacji gracza w danej frakcji.
Frakcyjny system reputacji; reputacje otrzymujemy za zabijanie pewnych potworów, jak i wykonywanie zadań w PvP.
Jeśli gracz osiągnie wysoki poziom reputacji danej frakcji, wojownicy NPC będą pomagać graczowi w walce, sprzedawcy będą dawać zniżki. Wraz ze zwiększeniem reputacji gracz otrzyma dostęp do sekretów frakcji - niektóre tajniki zawarte w zakazanej bibliotece, unikalne dane o ekwipunku, specjalne przedmioty do profesji, czy też dostęp do specjalnych teleportów.
Patrząc na system gildii w Allods zauważymy standard jak w wielu grach MMORPG. Hierarchia w Gidii zawiera się w 8 poziomach.
1. Chapter Guild
2. Guild Officer
3. Veteran Guild
4. Honorary member of the guild
5. Member of the Guild
6. Assistant (rank reserved for the secondary characters of guild members)
7. The subject
8. Fined
"Chapter" i "officers" mogą przyjmować do gildii nowych graczy, Żeby utworzyć nową gildię gracz potrzebuje przynajmniej 6 innych graczy. Rejestracja gidii przebiega poprzez podpisanie listy danego gracza u specjalnego NPC.
12. Co robić gdy już osiągniemy maksymalny poziom? Co takiego twórcy przygotowali do walki z "nudą"?
Na maksymalnym poziomie zaczyna się tak naprawdę cel całej gry.
Planowane jest jak już gracz osiągnie maksymalny poziom (40), nasza postać spędzi mnóstwo czasu we własnym astralnym statku, dbając i ulepszając go.
Podróże naziemnymi środkami transportu (czyt. nogi) będą także pośrednio związane ze statkiem. Wysokopoziomowe instancje, lochy będą często umiejscowione w niedostępnych drogą lądową miejscach. Wtedy gracz zmuszony jest użyć statku. Po szczęśliwym ukończeniu lochu (dungeon), skarby będą zamknięte w skrzyni, które mogą otworzyć tylko specjalni NPC, znajdujący się w głównej części mapy danej frakcji.
W grze dostępne będzie około 15 wysp, wysokopoziomowe instancje dla raidów. Raid może składać się z 4 grup po 6 graczy. Twórcy planują również heroiczny tryb dla instancji.
13. Czy twórcy gry planują walczyć z falą botów i jak to chcą zrobić?
Plaga jaką są boty, zaraża prawie każdą F2P grę online, jako że każdy gracz bez limitu może założyć dowolną ilość kont za darmo. W rezultacie daje to szerokie pole do działalności twórcom owych programów.
Jednakże, firma Nival odpowiedzialna za bezpieczeństwo gry obiecała ostrą kontrolę jeśli chodzi o bezpieczeństwo graczy, klienta gry. Tworząc nowy system StarForce - Frontline MMOG. To nie jest zwykła ochrona kopi, jak przy oryginalnych grach. System ten jest ochroną przez botami, cheatami czy też zewnętrznymi programami naruszającymi integralność gry.
Jako że klient gry będzie dobrze zabezpieczony, twórcy obiecali udostępnić osobno pewne zasoby gry dla twórców dodatków zmieniających np. wygląd interfejsu itp.
14. Czy będzie można komunikować się lub wymieniać się przedmiotami z graczami innej frakcji?
Nie jest to możliwe, ale Twórcy nie zaprzeczają że wraz z walkami powietrznymi między frakcjami w przyszłości będzie to możliwe.
15. Ile będzie miejsc w ekwipunku postaci?
Gracz będzie miał dostępnych 21 miejsc na akcesoria i ekwipunek, wliczając plecak, którego pojemność zależna jest od poziomu.
16. Czy postacie będą "przechodzić" przez inne postacie/ potwory?
Tak, będą. Modele postaci zostały stworzone tak, by całkowicie się przenikały. Większość potworów w grze także jest stworzona w podobny sposób. Wyjątkiem są naprawdę wielkie "Bossy".
17. Czy będzie można stracić permanentnie statek w walce?
Nie, nawet jeśli statek zostanie doszczętnie zniszczony w bitwie, gracz będzie miał możliwość naprawy statku w porcie. Oczywiście zajmie to sporo czasu i nie będzie tanie. Jednakże permanentne zniszczenie/ utrata statku nie jest możliwa.
18. Czy możliwe będzie nazwanie własnego statku?
Tak, jest możliwość nazwania własnego statku. Co więcej będzie możliwe "udekorowania" statku emblematem gildii. Nie będzie to dostępne od początku Closed Bety ale w późniejszym czasie.