0. Kalkulatory talentów:
Na początek kalkulatory talentów. Można sobie poklikać i zobaczyć jak to wszystko sprawdza się w praktyce
Angielskojęzyczny Kalkulator Talentów: http://allodsbase.com/en/talents
Rosyjskojęzyczne:
http://allodsbase.ru/index.php?r=tools/tallents
http://kt.aobase.ru/
http://allody.com/calc/
1. Skille, czyli Drzewo Talentów (Talent Tree).
Średnio w drzewie talentów znajduje się 16 skilli ułożonych w linie. Aktualnie każdy archetyp ma tych linii sześć. Żeby odblokować kojejną linię, trzeba wydać pewną ilość punktów na skille w liniach które mamy już dostępne. Innymi słowy nie można chomikować punktów, żeby je wykorzystać na same wysokopoziomowe skille. To ile punktów musimy wydać przedstawia schemat poniżej:
Z lewej strony mamy globalną ilość punktów do wydania, potrzebną aby odblokować daną linię. Przykładowo, aby mieć dostęp do ostatniej, szóstej linijki potrzebujemy od samego początku gry wydać 35 punktów w sumie na skille z pięciu wcześniejszych linii.
Prawa strona przedstawia ile punktów musimy wydać od poprzedniej linii, żeby móc cieszyć się następną. Przykładowo - właśnie udało się nam odblokować 3 linię, potrzebujemy więc wydać jeszcze 8 punktów, żeby móc korzystać z czwartej.
Ilość punktów potrzebnych do wydania została policzona od samego początku gry. Jest to dość istotne, gdyż podczas tutorialu gra wydaje za nas 2 punkty, kupując automatycznie 2 dodatkowe skille. Kończąc tutorial zaczynamy więc niejako z trzema przymusowymi skillami na poziomie 1.
Żeby uzyskać wartości dla postaci kończącej tutorial trzeba od lewej strony odjąć 2 od każdej liczby. Prawa strona się nie zmienia (oprócz oczywiście -2 do pierwszego przedziału), jako że są to wartości względne.
Koszt wykupu kolejnych poziomów talentów:
lv0 -> lv1 : 1 punkt
lv1 -> lv2 : 2 punkty
lv2 -> lv3 : 3 punkty
Maksymalny poziom talentu to lv3 i żeby go uzyskać musimy poświęcić w sumie 6 punktów. Średnio dostajemy po 1 punkcie na level (czasem 2) i w sumie, na max levelu 40 mamy ich 45 na własny użytek.
Ile punktów dostajemy na danym poziomie:
Lv1 |
<---> |
0 (zaczynamy ze skillem nr1) |
Lv2 |
|
+1 / -1 (automatycznie wykorzystany na skill nr2) |
Lv3 |
|
+1 / -1 (automatycznie wykorzystany na skill nr3) |
Lv4 |
|
+2 |
Lv5 |
|
+1 |
Lv6 |
|
+1 |
Lv7 |
|
+1 |
Lv8 |
|
+1 |
Lv9 |
|
+1 |
Lv10 |
|
+2 |
Lv11 |
|
+1 |
Lv12 |
|
+1 |
Lv13 |
|
+1 |
Lv14 |
|
+1 |
Lv15 |
|
+2 |
Lv16 |
|
+1 |
Lv17 |
|
+1 |
Lv18 |
|
+1 |
Lv19 |
|
+1 |
Lv20 |
|
+2 |
Lv21 |
|
+1 |
Lv22 |
|
+1 |
Lv23 |
|
+1 |
Lv24 |
|
+1 |
Lv25 |
|
+2 |
Lv26 |
|
+1 |
Lv27 |
|
+1 |
Lv28 |
|
+1 |
Lv29 |
|
+1 |
Lv30 |
|
+2 |
Lv31 |
|
+1 |
Lv32 |
|
+1 |
Lv33 |
|
+1 |
Lv34 |
|
+1 |
Lv35 |
|
+2 |
Lv36 |
|
+1 |
Lv37 |
|
+1 |
Lv38 |
|
+1 |
Lv39 |
|
+1 |
Lv40 |
|
+2 |
Suma na własny użytek (lv4-40): 45 Punktów
Tutorial kończymy mając 4 level i 2 punkty na skille do naszej dyspozycji. Na levelu 5 dostajemy kolejny punkt. Tuż po zakończeniu tutorialu dysponujemy 3 pierwszymi skillami, wszystkimi na poziomie 1 i wszystkimi z pierwszej linijki, jedyne co teraz możemy zrobić to wydać te 2 punkty i wykupić poziom drugi któregoś skilla, żeby nam się odblokowała druga linijka. (Wyjątkiem jest tutaj Scout, który ma 4 skille na początku i może kupić ten czwarty za 1 punkt, nie musi wydawać 2 punktów). Jeśli jednak nie wydamy ani jednego punktu, zobaczymy na levelu 5, że pomimo tego iż dostaliśmy dodatkowy punkt do dyspozycji, to póki co nie możemy go wydać na drugą linijkę, bo będzie ona zablokowana.
Skille Wojownika - Warrior
Skille Paladyna - Paladin
Skille Zwiadowcy - Scout
Skille Uzdrowiciela - Healer
Skille Strażnika - Warden
Skille Maga - Mage
Skille Nekromanty - Summoner
Skille Mistyka - Psionicist
2. Umiejętność klasowa - skill rasowy
Klasa jest wynikiem przecięcia się archetypu z rasą (np Wojownik Orków to Brutal). Każda klasa wyróżnia się jedną unikatową umiejętnością - skillem rasowym. Tą umiejętność możemy zdobyć, jeśli wykonamy odpowiednie zadanie na poziomie 7.
Quest ten zależy od
rasy, a nie od archetypu. Przykładowo Kaniański Paladyn będzie mieć innego questa niż Elficki Paladyn, ponieważ to są inne rasy. Ale znowu Kaniański Paladyn i np Kaniański Wojownik będą robić już to samo zadanie, bo są tej samej rasy i nie gra tutaj roli fakt, że otrzymają zupełnie inne skille.
Quest na umiejętność Rasową Kanian - Initiation Ritual
Quest na umiejętność Rasową Elfów - Beauty Contest
Quest na umiejętność Rasową Gibberlingów - It's Nice to Give
Quest na umiejętność Rasową Xadaganian - Doing Your Civil Duty
Quest na umiejętność Rasową Orków - Preparing for the Championship
Quest na umiejętność Rasową Powstańców, Arisen Zem - Scattering Sparks
Umiejętności rasowe Wojownika - Warrior
Umiejętności rasowe Paladyna - Paladin
Umiejętności rasowe Zwiadowcy - Scout
Umiejętności rasowe Uzdrowiciela - Healer
Umiejętności rasowe Strażnika - Warden
Umiejętności rasowe Maga - Mage
Umiejętności rasowe Nekromanty - Summoner
Umiejętności rasowe Mistyka - Psionicist
3. Siatka Talentów - Talent Grid
Dostęp do Siatki Talentów mamy od levelu 10 włącznie. Żeby wykupić daną kratkę musimy poświęcić na nią jeden rubin. Rubiny kupujemy od trenera naszego archetypu. Co poziom mamy możliwość wykupić po jednym rubinie. Pierwszy rubin z levelu 10 kosztuje 1 sztukę złota, kolejne są coraz droższe. W endgame mamy do dyspozycji 38 rubinów (w tym 31 od trenera). Dodatkowe rubiny możemy zdobyć w trakcie gry, z serii questów Allods World Mysteries (Tajemnice Świata Allods).
Koszt wykupu rubinów od trenera:
Lv10 |
<---> |
1 |
Lv11 |
|
114 |
Lv12 |
|
12996 |
Lv13 |
|
14815 |
Lv14 |
|
16890 |
Lv15 |
|
19254 |
Lv16 |
|
21950 |
Lv17 |
|
25023 |
Lv18 |
|
28526 |
Lv19 |
|
32519 |
Lv20 |
|
37072 |
Lv21 |
|
42262 |
Lv22 |
|
48179 |
Lv23 |
|
54924 |
Lv24 |
|
62613 |
Lv25 |
|
71379 |
Lv26 |
|
81372 |
Lv27 |
|
92765 |
Lv28 |
|
105752 |
Lv29 |
|
120557 |
Lv30 |
|
137435 |
Lv31 |
|
156676 |
Lv32 |
|
178610 |
Lv33 |
|
203616 |
Lv34 |
|
232122 |
Lv35 |
|
264619 |
Lv36 |
|
301666 |
Lv37 |
|
343899 |
Lv38 |
|
392045 |
Lv39 |
|
446931 |
Lv40 |
|
509502 |
Suma (lv10 do 40) --> 407
73
70
Centralny skill w każdej siatce jest zawsze zaznaczony i odnosi się do ścieżki danej tabeli, co ona rozwija. Sam system kupowania działa jak puzzle. Zaczynamy od centralnego klocka i możemy poruszać się w pionie lub w poziomie. Nie możemy wykupić talentów, które nie przylegają do tych uprzednio wykupionych. Nie możemy też klikać na ukos, więc w efekcie wygląda to jak coś w stylu "2 w prawo, 1 na dół, 3 w lewo, etc"
Same skille z tych okienek albo rozszerzają umiejętności które już mamy - czasem wielokrotnie (efekty przy kupieniu tego samego ulepszenia się kumulują), albo dodają jakieś nowe skille pokrewne z daną ścieżką i wtedy również możemy podbić ich poziom przez wielokrotne wykupienie kwadracika z tym samym efektem.
Siatka Talentów Wojownika - Warrior
Siatka Talentów Paladyna - Paladin
Siatka Talentów Zwiadowcy - Scout
Siatka Talentów Uzdrowiciela - Healer
Siatka TalentówStrażnika - Warden
Siatka Talentów Maga - Mage
Siatka Talentów Nekromanty - Summoner
Siatka Talentów Mistyka - Psionicist
4. Dodatkowe umiejętności
W trakcie gry, wykonując zadania z serii Allods World Mysteries (Tajemnice Świata Allods) każdy ma szansę zdobyć nawet kilka dodatkowych skilli.
Aktualnie gromadzimy informacje o nich w tym wątku:
http://allods-online.pl/forum/index.php/topic,439.msg3991.html#msg3991
Jeśli mielibyście dodatkowe dane do uzupełnienia - bardzo prosimy o wsparcie.
5. Księga (Spellbook)
W księdze mamy umieszczone wszystkie talenty, skille klasowe i dodatkowe, a ponadto pojawiają się w niej umiejętności okołotematyczne, których nie znajdziemy w żadnych innych okienkach. Takim skillem może być przykładowo "Oswobodzenie ognia" ("Detonation"), które u maga pojawia się automatycznie w księdze po wybraniu pierwszego czaru ze ścieżki ognia.
W księdze, na różnych zakładkach, są też opisane dokładnie wszystkie klasowe i rasowe skille, również pasywne. Warto sprawdzać księgę, czy nie pojawiło się nam coś nowego przy okazji wybrania nowego talentu.
Dostęp do księgi jest pod literą P.