Autor Wątek: Pytania dotyczące psionicist'a  (Przeczytany 1947 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Azurathe

  • Philosophus
  • **
  • OfflineOffline
  • Wiadomości: 142
  • wut?
  • Archetyp: Warden
  • Frakcja: Liga
  • Serwer: EU-EN ISA
    Pytania dotyczące psionicist'a
    « : 03 Listopad 2009, 22:16 »
      Jestem zainteresowany grą psionicistem i z tego co czytałem, skille tej klasy idealnie pasują na PvP. Tutaj mianowicie pojawia się moje pytanie - jak myślicie - czy psionicist będzie dobrym DPS'em w PvE?
      Kolejna rzecz, o którą chciałbym zapytać to punkty stresu - Co to jest? Kiedy otrzymujemy? Czy nam to "robi krzywde" (w sensie casterowi, bo wydźwięk "punkty stresu" brzmi negatywnie)? Co robi przeciwnikowi?
      « Ostatnia zmiana: 03 Listopad 2009, 22:22 wysłana przez Azurathe »
      Zapisane
      "If you say "pls", because it's shorter than "please", I'll say "no" because it's shorter than "yes"."

      ~bonk!~

      Narayan

      • Administrator
      • *
      • OfflineOffline
      • Płeć: Kobieta
      • Wiadomości: 1 030
      • Archetyp: Psionicist
      • Frakcja: Imperium
      • Serwer: EU-EN ISA
        Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
        « Odpowiedź #1 : 04 Listopad 2009, 12:29 »
          Który archetyp jest najlepszym DPS, to trudno powiedzieć, bo rosyjska OB w pewnych momentach była ostrym poligonem doświadczalnym jeśli chodzi o balans i raz mag był mocno przypałerzony, raz mistyk, raz co innego. Mieli też różne dziwne pomysły jak ujemne szczęście i po wprowadzeniu tej poprawki nagle wszyscy zaczęli non stop atakować o 50% mniej, bo nikt wcześniej punktów w szczęście nie wkładał...
          Ale później, po korekcie mistykiem grało się całkiem przyjemnie.

          Miałam już pisać o tym archetypie wcześniej, ale zrobię to przy okazji, ponieważ specyfika grania mistykiem jest na tyle charakterystyczna, że nie wiem czy da się o nim w ogóle mówić jak o klasycznym DPS-ie.

          Trzeba nim grać umiejętnie - atak podzielony jest na dwie fazy -> fazę przygotowania się do ataku i właściwego ataku. Pierwsza faza, w której mistyk rzuca czy to na siebie, czy na wroga róźne skille przygotowujące może trwać bardzo długo. Plusem jest to, że jeśli staniemy w odpowiedniej odległości, to mobek nas nie zaatakuje w tej fazie. Niestety tego etapu nie da się pominąć, bo bez niego nie będziemy mieć dostępu do mocnych skilli i tricków fazy właściwej. Głównym i najważniejszym talentem fazy przygotowawczej jest Kontakt Umysłów. Bez niego będziemy mieć atak na poziomie tanka, strasznie niski i się będziemy długo męczyć. Dlatego też mistyk jest kiepski jeśli chodzi o zasadzki, bo bez przygotowania, tak na prawdę mało może zdziałać.

          Nawiązanie samego Kontaktu Umysłów trwa 6 sekund, a ponieważ w Allods, podobnie jak w WoW, pasek castu cofa się w momencie gdy coś nas bije, to jest prawie niemożliwym rzucenie tego skilla, jak już coś nas zaatakowało. Najczęściej w tym przypadku można próbować Oszałamiającego Impulsu (ikona 1), żeby moba na chwilę przytrzymać i albo podjąć próbę raz jeszcze albo uciekać.

          Po nawiązaniu Kontaktu Umysłów, pomiędzy paskami skrótów pojawiają się nam dodatkowe opcje:

          Pierwsza to silne, natychmiastowe obrażenia, druga to paraliż, trzecia to DoT. W trakcie jednego Kontaktu Umysłów możemy wybrać tylko jedną z tych trzech, po użyciu którejkolwiek wszystkie znikają.

          Wraz z Kontaktem Umysłów dostajemy w księdze Wymazanie Pamięci (to ta ikona z sercem). Jest to takie fatality -> kończy Kontakt Umysłów i dodatkowo zadaje bardzo duże obrażenia, ale wszystkie inne czary, które rzuca się w trakcie Kontaktu muszą być użyte wcześniej, jeśli chcemy je w ogóle wykorzystać. Jednym z takich talentów to uprzedniego rzucenia jest Sobowtór (ikona 5), który ściąga aggro na jakiś czas i można wtedy spokojnie rzucać swoje czary.

          Podsumowując, po wymęczeniu się w fazie przygotowawczej mamy już z górki. Faza właściwa jest szybka i faktycznie pojedyncze czary mogą zadać dużo obrażeń, ale niestety nie możemy wydzielić samej fazy właściwej i mieć szybkiego, mocnego ataku bez pomęczenia się wcześniej.
          Trudno więc mówić tu o DPS licząc całkowity czas potrzebny na zabicie moba. Jeśli miałabym mierzyć czas od pierwszego czaru do momentu kiedy mobek pada, to nie wydaje mi się, żeby prędkość zabijania wiele różniła się od takiego maga, czy woja, czy zwiadowcy. Moby w Allods mają dużo życia i każda klasą trzeba poświęcić dłuższą chwilę na ich pokonanie.

          Co do Stresu, dużo nie wiem na ten temat. Nie zauważyłam u mojej postaci żadnych negatywnych skutków, ale też nie musiałam używać na raz dużej ilości skilli generujących Stres, bo tyle ich nie miałam. Z opisu wiem, że niektóre skille mogą ten Stres przekazać przeciwnikowi z negatywnym skutkiem.
          Zapisane

          Azurathe

          • Philosophus
          • **
          • OfflineOffline
          • Wiadomości: 142
          • wut?
          • Archetyp: Warden
          • Frakcja: Liga
          • Serwer: EU-EN ISA
            Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
            « Odpowiedź #2 : 04 Listopad 2009, 12:43 »
              Wielkie dzięki  ;D. Już wiem czym będę grać - Arisen Occultist ftw :)
              Zapisane
              "If you say "pls", because it's shorter than "please", I'll say "no" because it's shorter than "yes"."

              ~bonk!~

              ashar

              • Philosophus
              • **
              • OfflineOffline
              • Płeć: Mężczyzna
              • Wiadomości: 165
              • Postać: Ashar
              • Archetyp: Summoner
              • Frakcja: Imperium
              • Gildia: Invalid Target
              • Serwer: EU-EN ISA
                Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                « Odpowiedź #3 : 08 Listopad 2009, 00:31 »
                  dzieki Narayan za ta mini recenzje :)tez mam w planach granie ta klasa. troszke mnie 'martwi' ta faza przygotowawcza, ale moze nie bedzie tak zle :)w ostatecznosci zawsze mozna zrobic rerolla na Savanta albo Sorcerer, Arisen ftw :)
                  Zapisane

                  Vincent

                  • Administrator
                  • *
                  • OfflineOffline
                  • Płeć: Mężczyzna
                  • Wiadomości: 604
                  • Postać: ViniV
                  • Archetyp: Healer
                  • Rasa: Arisen
                  • Frakcja: Imperium
                  • Gildia: Invalid Target
                  • Serwer: EU-EN ISA
                    Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                    « Odpowiedź #4 : 08 Listopad 2009, 19:02 »
                      Hmmm, z tego co widzę, Allods nie będzie grą, gdzie szybko wbijemy max lvl. To mi pachnie - bardzo mocno - początkami WoWa.

                      I nie jest to minus. Vanilla WoW jest uważany za najlepszy okres gry.
                      Zapisane
                      "Tyle było dni, do utraty tchu..."

                      łoś

                      • Laik
                      • OfflineOffline
                      • Wiadomości: 6
                      • muuuu
                        Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                        « Odpowiedź #5 : 09 Listopad 2009, 15:46 »
                          Nie koniecznie musimy czekać 6 sek na kontakt umysłów, po zadaniu 3-4 ciosów z naszego głównego czaru atakującego dostajemy 30 sek na użycie kontaktu umysłów bez kastowania.
                          Jeśli się mylę to przepraszam i proszę mnie poprawić(zbyt dużego doświadczenia w grze nie mam).
                          Zapisane

                          Narayan

                          • Administrator
                          • *
                          • OfflineOffline
                          • Płeć: Kobieta
                          • Wiadomości: 1 030
                          • Archetyp: Psionicist
                          • Frakcja: Imperium
                          • Serwer: EU-EN ISA
                            Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                            « Odpowiedź #6 : 09 Listopad 2009, 18:28 »
                              Jest coś takiego - Wyczulone Zmysły (Sensitive Perception), ale ...
                              Żeby z tego skorzystać, nie możemy użyć skilla typu fatality, który zrywa kontakt umysłów po naszej stronie. Czyli odpada nam Wymazanie Pamięci (Erasing Memory), które zadaje konkretne obrażenia. Czasami na zabicie moba wystarczał mi właśnie silny atak z Kontaktu Umysłów (Destruction Consciousness), 0 lub 1 Szok Psychiczny (Psyche Shock) i Wymazanie Pamięci. Bez tego ostatniego trzeba władować trochę Szoku we wroga, więc faza właściwa się znacznie wydłuża. No ale jest alternatywa, każdy może sobie wyrobić własny styl jak woli walczyć :)

                              Wyczulone Zmysły resetują licznik do 30s tuż po tym jak zabijamy moba, więc jeśli tylko nie musimy czekać na cooldown Kontaktu Umysłów (Mental Link), to faktycznie w obrębie tych 30 sekund mamy instant na następnego moba.

                              @łoś
                              Dobrze, że zwracasz uwagę - mając przed sobą tekst angielski, o wiele więcej rzeczy się rozjaśnia, nie wszystko udało mi się wyłapać grając po rosyjsku, co prawda zauważyłam coś takiego, ale ponieważ z upodobaniem stosowałam fatality, to też nie za często i nie na tyle żeby odkryć regułę :)Jeszcze mi się korekta opisu maga kroi :)

                              Uzupełniając informacje dalej:
                              Nazwy trzech skilli między paskami skrótów, z których jedną możemy użyć podczas Kontaktu Umysłów, to:
                              • Destruction Consciousness (Zniszczenie Świadomości) - Silne obrażenia astralne [ikona ręki z nożem]
                              • Paralysis (Paraliż) - jak wskazuje nazwa jest to paraliż, blokuje podjęcie jakiejkolwiek akcji na 3 sekundy [ikona z pytajnikiem]
                              • Astral Desiccation (Astralny Drenaż) - astralne obrażenia okresowe (DoT na 5 sekund) [ikona ze szkieletem]

                              Rosyjski Stres to w wersji angielskiej Mental Overload (Przeciążenie Umysłu), które powoduje obniżenie Inteligencji i Intuicji/Percepcji o tyle samo punktów ile jest w Stresie.
                              Inteligencja odpowiada za wysokość obrażeń magicznych, a Intuicja/Percepcja (mają rozbieżne tłumaczenia w wersji US) obniża szansę wroga na odparcie (resist) ataku magicznego.
                              Stres/ Mental Overload zanika stopniowo - każdy punkt Stresu ma swój osobny licznik od 4 do 0.
                              Mając na sobie 4 punkty Stresu mamy -4 do Inteligencji i -4 do Intuicji/Percepcji. Po 4 sekundach mamy o 1 punkt Stesu mniej, czyli 3 (i -3 do Int, -3 I/P); po 16 sekundach Stres zniknie całkowicie.
                              Ogólnie w opisie Kontaktu Umysłów jest mowa o tym, że przyprawia nas o 4 punkty Stresu. Tak dokładnie, to nie dostajemy ich od razu od użycia samego skilla, a dopiero po użyciu jednej z umiejętności ze środka paska, które się pojawiają po nawiązaniu Kontaktu.
                              Zapisane

                              Sliferek

                              • Zelator
                              • OfflineOffline
                              • Płeć: Mężczyzna
                              • Wiadomości: 37
                              • Archetyp: Warrior
                              • Rasa: Kanian
                              • Frakcja: Liga
                              • Serwer: EU-EN ISA
                                Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                                « Odpowiedź #7 : 14 Grudzień 2009, 11:10 »
                                  czyli stres obniza nam dmg o kilka procent i celnosc wiec to nie jest grozne na pvp?
                                  Zapisane
                                  Jakiś sukinkot zarejestrował się na tym forum z użyciem MOJEGO maila i teraz niech za to płaci -.-

                                  Narayan

                                  • Administrator
                                  • *
                                  • OfflineOffline
                                  • Płeć: Kobieta
                                  • Wiadomości: 1 030
                                  • Archetyp: Psionicist
                                  • Frakcja: Imperium
                                  • Serwer: EU-EN ISA
                                    Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                                    « Odpowiedź #8 : 14 Grudzień 2009, 13:03 »
                                      Ja bym powiedziała na odwrót - int i per to dwa główne staty mistyka i to one lecą w dół - a później to się "pięknie" kumuluje - momentami dobijałam do -16 int /-16 per, mimo że mam jakieś 2 skille na krzyż powodujące Stres (Mental Overload). Wszystkie te cenne zachomikowane staty w ekwipunku pomniejszone o takie wartości to robi różnicę. A pomyśl co będzie jak skilli z tym negatywnym efektem będzie więcej pod ręką.
                                      Zapisane

                                      Doe

                                      • Zelator
                                      • OfflineOffline
                                      • Wiadomości: 49
                                        Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                                        « Odpowiedź #9 : 16 Grudzień 2009, 07:37 »
                                          Przy wyborze Arisen mamy umiejętność specjalną do zdejmowania stresu,dobrze nie pamiętam ale  cooldown jest chyba niewielki i często można go używać.
                                          Zapisane

                                          Narayan

                                          • Administrator
                                          • *
                                          • OfflineOffline
                                          • Płeć: Kobieta
                                          • Wiadomości: 1 030
                                          • Archetyp: Psionicist
                                          • Frakcja: Imperium
                                          • Serwer: EU-EN ISA
                                            Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                                            « Odpowiedź #10 : 16 Grudzień 2009, 09:30 »
                                              To jest instant cast, instant cooldown - cud miód i orzeszki, tyle ze trzeba się na to naklikać żeby skuteczne było.
                                              Już mam odruch Astral Desiccation + Mental Resilience, Mental Shield + Mental Resilience - makra by się przydały :)
                                              Zapisane

                                              Gumis

                                              • Laik
                                              • OfflineOffline
                                              • Płeć: Mężczyzna
                                              • Wiadomości: 4
                                                Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                                                « Odpowiedź #11 : 05 Luty 2010, 14:30 »
                                                  czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak sprawuje się mental twin pod PvP? Bo pod moby to jest bajka  ;D
                                                  Zapisane

                                                  Narayan

                                                  • Administrator
                                                  • *
                                                  • OfflineOffline
                                                  • Płeć: Kobieta
                                                  • Wiadomości: 1 030
                                                  • Archetyp: Psionicist
                                                  • Frakcja: Imperium
                                                  • Serwer: EU-EN ISA
                                                    Odp: Pytania dotyczące psionicist'a
                                                    « Odpowiedź #12 : 05 Luty 2010, 14:38 »
                                                      Jeśli ktoś nie ma peta/ summona, to działa jak na moby - przeciwnik może atakować bezpośrednio tylko Twojego sobowtóra. Pośrednio, jak stoisz za blisko, to możesz oberwać jakąś obszarówką.
                                                      A jeśli przy nodze jest jakiś zwierzak, bądź są dwie osoby to już trzeba się bawić w crowd control.
                                                      Zapisane