Autor Wątek: Alchemia  (Przeczytany 793 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

witax12

  • Laik
  • OfflineOffline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 8
  • Postać: Witax
  • Archetyp: Paladin
  • Frakcja: Imperium
  • Serwer: EU-EN ISA
    Alchemia
    « : 04 Styczeń 2010, 00:18 »
      Zaczął się nowy rok, a z nim postanowienie, żeby Być lepszym dla innych. W związku z tym postanowiłem się z wami podzielić moimi dotychczasowymi recepturami i spostrzeżeniami w alchemi. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/242b1616903a00e3.html . Na tym zdjeciu umieściłem wszystkie receptury na potiony jakie udało mi się na razie odkryć. Są tam też 3 punkty:
      1. Potrzebne składniki do receptury.
      2. Te liczby oznaczają, który potrzebny jest lvl w alchemi, żeby móc tworzyć dana miksture.
      3. Nazwa i wygląd powstałej miksturki.
      Umieściłem tez tam kilka screenów gotowych potionów, wraz ze statystykami jakie dają. Potiony, których obrazki różnią się tylko kolorami dają taką samą opcje, tylko do innej statystyki. (Oczywiście to narazie faza beta, wiec jest od groma błędów, typu: Na miksturze pisze ze dodaje finesse, ale realnie dodaje bonus do luck itd...) Wiec nie bede podawal dokładnie wszystkich bonusów każdego pota bo sa one w większości błędne.

      Teraz kilka spostrzeżeń:
      1. Na początku alchemia jest dość drogą profesją, ponieważ do każdej jednej miksturki musimy zakupić specjalny potion u alchemika. Pierwszy potion nam narazie potrzebny kosztuje ponad 4 srebra ale kolejne już znacznie więcej. Wliczając nie udane próby i to co narazie zrobiłem wydałem na to kolo 15 złota. A wszystkie inne substancje zbierałem sam na innej postaci. (Gdybym kupował każdy kwiatek na ah wydaje mi sie ze nie zamknął bym sie w 50 zlota.)
      2. Reputacja u Gildii crafterów. Jak większość osób wie, żeby uzyskać 2 profesje musimy wbić reputacje na poziom "Respected" u jednej z glidii. Jeśli wybierzemy gildie zbieraczy, np. Herbalism mamy do zebrania: "10 Mature Caledunia" czy jakoś tak, wychodzimy przed miasto i po 15 minutach juz mamy wszystkie + inne na sprzedaż. Jednak w Gildii crafterów, np. Alchemi mamy do zrobienia : "10 Health potions". Niestety dotychczas nawet nie uzyskałem receptury na te poty i jestem ciekaw kiedy się ona ukaże...

      Podsumowując uważam, że alchemia jest opłacalną profesją gdy gramy np. z kolegą który nam będzie kolował kwiatuszki, lub gdy sami na innej postaci będziemy je zbierać. Kupowanie pochłonie wszystkie pieniądze jakie macie, wiem z doświadczenia (jak się zacznie to chce się zajść jak najdalej nie patrząc na koszty). Dlatego uważam ze lepiej zacząć grę herbalismem, i gdy w nim się już podniesiemy trochę kupimy sobie drugą profesję czyli alchemie. Mamy przez to własne ziółka nie jesteśmy zależni od nikogo, a na początku sprzedając wszystkie zioła powinniśmy się szybko dorobić kasy na 2 profesje. Uff jakoś dobrnąłem do końca ;). Piszcie czego brakuję i komentujcie. ^^
      « Ostatnia zmiana: 04 Styczeń 2010, 14:54 wysłana przez witax12 »
      Zapisane

      Narayan

      • Administrator
      • *
      • OfflineOffline
      • Płeć: Kobieta
      • Wiadomości: 1 186
      • Archetyp: Psionicist
      • Frakcja: Imperium
      • Serwer: EU-EN ISA
        Odp: Alchemia
        « Odpowiedź #1 : 06 Styczeń 2010, 13:40 »
          Zbierałam się już jakąś chwilę, żeby tutaj porządnie odpisać. Wcześniej zajęło mi trochę czasu dopracowanie niezbędnika, którym de facto będę się mogła teraz podeprzeć :)

          Odnośnie wysokich kosztów:
          Generalnie uważam, że jest to nie tylko przypadłość alchemii, ale wszystkich profesji typu craft, czyli także tailoringu, leatherworkingu i blacksmithingu. Zauważ, że każda z tych profesji wymaga kupowania różnorakich nici, dratw, czy też substancji palnych. Co prawda ceny są tak jakby niższe, ale biorąc pod uwagę specyfikę alchemii, tzn że potrzebujemy konkretnego symbolu ze środka przedmiotu, a nie samego przedmiotu, to możemy też czasem te rozczynniki i inne od trenera zastąpić czymś innym, co również będzie mieć pożądane przez nas symbole, a będzie tańsze.

          Ogólnie wydaje mi się, że nie należy mieszać craftingów z gatheringami, gdyż te drugie nie są nastawione na wytwarzanie nowych przedmiotów, tylko na zbieranie/ pozyskiwanie tego co już jest w grze i tym samym na bezpośredni zysk. Ja tam zawsze gram zgodnie z tym co mi pasuje, więc mniej też patrzę na zyski/ straty, a bardziej na to czym się będę bawić. Akurat dla mnie profesje zbierackie są jakieś takie nudne i mało rozwojowe, mimo że potrafią generować duże zyski, o czym się sama przekonałam testując disassembling - po jakiejkolwiek cenie bym nie wystawiła skrawków zawsze zeszły i dzięki temu moja postać testowa na lv7 miała prawie 10 sztuk złota :)No ale, wolę tworzyć coś nowego niż zbierać od razu na handel. A biorąc pod uwagę, że we wszystkich mmo w jakie grałam przemordowałam się z najbardziej topornymi i nieopłacalnymi systemami craftu, mogę powiedzieć że zabawa w profesje w Allods to czysta przyjemność. Dodatkowo, bawiąc się krawiectwem też umiałam na tym wyciągnąć jakiś zysk, więc tym bardziej cieszy mnie to, że trochę kombinacji w AO i już nie jesteśmy na minusie.

          A jeśli chodzi o alchemię - taka rada - znajdź sobie gildię, będą Cię na rękach nosić i sami roślinki dostarczać. To jest chyba jedyny craft z całej czwórki, który może zdopingować ludzi do pomagania Tobie. Bo czym taki krawiec ma kusić ludzi, jak większość ciuchy ma z repy, a niebieskie nie trafiają się często?
          Z doświadczenia, jako osoba robiąca maślane oczy do alchemika, mogę Ci powiedzieć, że dużo potów przydaje się w instancjach - na speed, na niewidzialność, i na +ileś. Nasz alchemik robił +35 do różnych rzeczy, wiec sporo osób mu ochoczo roślinki posyłało, żeby tylko na instancje je odpowiednio wyposażył :D

          Odnośnie reputacji:
          Hmm, zielarstwem się nie interesowałam za bardzo, ale np mimo że mining też należy do profesji zbierackich, to było z nim to samo co z alchemią. Miałam już jakiś ok 130 poziom, a tych surowców do repy nigdzie nie mogłam znaleźć. No i tak samo Tailoring - poniżej ~150 nie było ani jednej receptury która wytworzyła by mi to co chcieli NPC-e.
          Uważam więc, że albo coś nie zostało tutaj dopracowane, albo coś się pomieszało w tłumaczeniu i przez to się odpowiednie itemy ze sobą nie zgadzają.
          No chyba, że twórcy założyli zbieranie reputacji od wyższych poziomów, ale wtedy bug będzie z herbalizmem i wcześniej czy później zostanie to poprawione.


          Co do zabawy z drugą profesja - uważam, że nie opłaca się tak jak Ty to planujesz, bo za drugą i tak trzeba zapłacić 475 złotych monet, a za tyle to myślę że można będzie tą pierwszą wymaksować, nawet jeśli by nam przyszło kupować na AH.
          Opłacało by się zrobić natomiast coś takiego - wziąć hebalizm, nazbierać sobie ile się da ziółek, a potem skorzystać ze "zwoju amnezji", który dostaniemy na którymś "-nastym" poziomie z questu. Znaczy się jak już go naprawią, bo póki co nie działa ^^>

          A tak ogólnie - bardzo dobre postanowienia :)Jak najbardziej dziel się swoimi doświadczeniami, co tam Ci do głowy przyjdzie i co by mogło innym ułatwić życie :)
          Zapisane