Trance:
- oprócz odnawiania many daje ochronę przed Mental Overload
lv1: 10s castu i 30s ochrony
lv2: 9s castu i 45s ochrony
lv3 8s castu i 60s ochrony
Niezależnie od poziomu ma taki sam cooldown (30s), a w walce cast time też niezależnie od poziomu wynosi 20 sekund. Cooldown zaczyna się od momentu rozpoczęcia transu (znaczy się w walce pozostaje nam jeszcze 10s żeby móc wrzucić następny). Jeśli otrzymamy w trakcie transu obrażenia to będą one podwójne i przerwą trans.
Ochronę przed Mental Overload (buff Enlightenment) otrzymamy tylko jeśli dosiedzimy do końca transu (mana się czasem potrafi zregenerować szybciej, zwłaszcza jak nie zaczynaliśmy od 0)
Superficial Trance
Odnawia manę w ciągu 5s niezależnie czy jesteśmy w walce czy nie. Cooldown 30 sekund. Może nałożyć Mental Overload.
1) Czy jest sens brać oba? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że każdy z nich ma swoje plusy i minusy, jest lepszy w określonej sytuacji, jednak czy faktycznie usprawiedliwia to wydanie dodatkowego talentu/rubinu. Jeśli nie, to który jest waszym zdaniem bardziej użyteczny? Którego używacie częściej?
Niektórzy nie uważają za konieczne branie zwykłego transu, ale ja go akurat używam na lv3 do ochrony przed Overloadem. Gdyby nie ten bonus, to Superficial Trance byłby o wiele lepszy sam w sobie. Jeśli radzisz sobie w inny sposób z Przeciążeniem Umysłu, to możesz pominąć Trance, z tym że wtedy weź Superficial jak najszybciej. Jedynym minusem Superficial jest to, że pod drodze do niego trzeba wydać drugi rubin na beznadziejny In Control.
Niektórzy biorą Trance tylko na lv1 i grają tak, żeby się sprężyć w ciągu tych 30 sekund i zdążyć rzucić wszystkie buffy i inne rzeczy powodujące kumulację Overloadu, a potem grają już normalnie. Mi akurat się po prostu wygodnie gra mając 60s, w PvE w ogole nie mam problemów z M.O.
2) Czy na wyższych lvlach te skille są w ogóle użyteczne? Czy może w endgamie many i tak starcza na swobodne granie?
Zużycie many jest skalowane dynamicznie. Skille w końcowych levelach kosztują o wiele więcej niż w początkowych. Minimum jeden z tych dwóch skilli to mus.
Poza tym szybka regeneracja many wraz z Emapthetic Gift, to duet dzięki któremu będą Cię healerzy kochać w instancjach i ci, dla których zdecydujesz się robić za niewyczerpany zasobnik many
3) Czy oba skille działają tak jak powinny? Nie chciałbym wydać talentu/rubinu na zbugowaną umiejętność.
Tak
4) Słyszałem plotki jakoby trance miał być usunięty/znerfowany, po to żeby zmusić graczy do kupowania itemów regenerujących manę. Ktoś coś o tym słyszał? Warto się tym przejmować?
Nikt nie jest pewny czy u nas zostaną wprowadzone te same zmiany co w rosyjskim oryginale, bo gPotato podejrzanie długo wstrzymuje się z nowymi patchami. W Dyskusji Ogólnej masz kilka tematów nt. różnych rosyjskich patchy, w tym najnowszy:
http://allods-online.pl/forum/index.php/topic,1266.0.html
Ogólnie, Rosjanie i tak mieli dostać po tym zabiegu możliwość resetu skilli i przydzielenia sobie ich od nowa, więc nawet jeśli u nas to też usuna, to tym bardziej korzystaj z zasobnika many póki jeszcze możesz.