Autor Wątek: Rady na dobry początek  (Przeczytany 1562 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Narayan

  • *Administrator*
  • *
  • OfflineOffline
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 1 666
  • Archetyp: Psionicist
  • Rasa: Arisen
  • Frakcja: Imperium
  • Serwer: PL Tep
    Rady na dobry początek
    « : 14 Grudzień 2010, 00:11 »
      Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy ma czas tuż po zarejestrowaniu czytać regulamin, zwłaszcza jeśli dręczy go palący problem. Pomyśleliśmy więc, że przyda się Wam kilka krótkich rad na dobry początek, abyście mogli sprawnie rozpocząć korzystanie z forum i jednocześnie uniknąć wpadki.

      1. Nie klonuj tematów
      Prosimy przed założeniem nowego tematu o zapoznanie się ze stroną allods-online.pl i przeglądnięciem bądź przeszukaniem forum. Czasami wystarczy spojrzeć na listę tematów w danym dziale, by znaleźć właściwy wątek. Często kopiuj-wklej w pole wyszukiwania załatwi sprawę. Generalnie można sobie darować pisanie "szukałem ale nie znalazłem", bo dla nas liczą się fakty, czyli czy dany wątek fizycznie już istnieje, czy jeszcze nie.
      Korzystanie z istniejących informacji, to przede wszystkim okazanie szacunku twórcom dotychczasowych postów i artykułów.

      2. Wybierz odpowiedni dział
      Jeśli zakładacie nowy, niepowtarzający się wątek - proszę dla niego wybrać odpowiedni dział. Aby zorientować się co gdzie powinno być - przeczytajcie opisy działów. Standardowo pytania o daną klasę zadajemy w dziale tejże klasy; pytanie o grę, które dotyczy wszystkich i tego z czym kłopoczemy się po zalogowaniu w dziale Pytania dotyczące gry; pytania o questy w dziale Questy; pytania o crafting, czy inną profesję w dziale Profesje; uwagi o funkcjonowaniu strony i forum oraz propozycje w dziale Organizacja forum; wątki w żaden sposób nie związane z grą Allods Online w dziale Off-Topic; itd.
      Jak widzicie to nic skomplikowanego, wystarczy czasem sekunda namysłu, aby zrobić to odpowiednio.

      3. Nadaj adekwatny tytuł
      Zakładając nowy, niepowtarzający się wątek należy go odpowiednio zatytułować. Inni użytkownicy patrząc na sam tytuł powinni się móc się bez trudu domyślić czego dotyczy. Dobrym pomysłem jest napisanie najpierw posta, a potem dobranie do niego tytułu. Często wystarczy fragment wypowiedzi by dobrze odzwierciedlić zawartość.
      Tytuły takie jak "Pytanie", "Kilka pytań", "Problem", "Mam problem", itp, itd, nic nikomu nie mówią, bo w żaden sposób nie wskazują na to co dokładnie jest problemem, czyli istotą danego wątku. Proszę unikać tego typu nazewnictwa.

      4. Pisz na temat
      Dopisując się w danym wątku, proszę trzymać się tematu (czyli tego co jest napisane w tytule). Jeśli rozmowa zaczęła zbaczać, to nie powód aby powiększać bałagan. Jeśli widzicie narastający offtop - zgłoście to przez "Zgłoś do moderatora", link widoczny w prawym dolnym rogu posta, od którego zaczęło się pisanie nie na temat. Dobrze by było zaczekać na reakcję moderacji i ewentualne wydzielenie dyskusji do nowego tematu (lub inną akcję), jeśli jednak uważacie, że koniecznie musicie się dopisać, zróbcie to, ale mimo wszystko skorzystajcie ze "Zgłoś do moderatora". Jeśli dopiszecie się bez tego, to będziecie traktowani na równo ze wszystkimi pozostałymi twórcami "radosnego offtopa".
      Przypominamy, że na forum obowiązuje pewna forma wypowiedzi, to nie czat ani komunikator, gdzie można w jednym miejscu pisać o czym popadnie.
      Przed dopisaniem się, sprawdźcie także czy nie istnieje inny, bardziej adekwatny wątek, pasujący do tego co chcecie napisać lub też załóżcie nowy jeśli nic nie ma jeszcze na dany temat.

      5. Pisz poprawnie po polsku
      Większość obecnych przeglądarek posiada wbudowaną funkcję podkreślania lub nawet korekty błędów ortograficznych lub literówek. Przed wysłaniem wiadomości wystarczy poświęcić kilka sekund na ogarnięcie i ewentualne poprawienie tego co napisaliście. Pominięcie tego etapu to czyste lenistwo i nie będzie tolerowane. Dysortografia, którą często się ludzie tłumaczą, występuje głównie w piśmie odręcznym, kiedy to dana osoba nie ma jak sprawdzić co jest poprawne a co nie. Na komputerze, gdzie program wyraźnie wskazuje gdzie są błędy i nawet dysgrafik jest je w stanie z łatwością poprawić, to już inna bajka zwana różnymi tytułami: Lenistwo, Brak Szacunku, Niedbalstwo, itd, itp. Poza tym obowiązują przynajmniej podstawowe zasady, takie jak zaczynanie zdania wielką literą, kończenie kropką, używanie przecinków i innych znaków przestankowych -> odsyłam do odpowiednich publikacji na ten temat w bibliotece lub internecie.

      6. Zachowuj się kulturalnie
      Zachowuj się kulturalnie, szanuj innych użytkowników i fakt, że mogą mieć odmienne zdanie. Nie używaj wulgaryzmów w żadnej postaci (nawet zamaskowanej). Wasza swoboda wypowiedzi nie zostaje przez to ograniczona. Tylko Wasza wyobraźnia jest w stanie ją ograniczyć -> tą samą treść można przekazać na wiele sposobów, które nie używają wulgaryzmów jako przecinków. Przypominamy, że forum to traktuje o grze Allods Online i aby się wypowiadać na jej temat i napisać post zgodny z Waszymi przekonaniami, nie potrzeba w żadnym wypadku korzystać z wulgaryzmów.

      7. Przeczytaj i stosuj się do Regulaminu
      Obecny post służy tylko zwróceniu uwagi na kilka głównych zasad, abyście mogli się szybko zorientować co i jak. Nie jest to w żadnym wypadku Regulamin. Administratorzy oraz Moderatorzy działają zgodnie z literą Regulaminu forum allods-online.pl, więc należy go prędzej czy później przeczytać, jeśli macie zamiar korzystać z tego forum. Do niego się będziemy odwoływać cały czas, według niego postępować i tam właśnie znajdziecie szczegółowe wyjaśnienia i ewentualny opis spornych kwestii.
      Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia od odpowiedzialności, więc nie czytając go - sami sobie szkodzicie.
      Zapisane