Autor Wątek: [Imperium][Dead Sea] Laguna Boil - opis przejścia  (Przeczytany 562 razy)

0 Użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Chibi

  • Neofita
  • OfflineOffline
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 14
  • Postać: Chibi
  • Archetyp: Warden
  • Rasa: Orc
  • Frakcja: Imperium
  • Serwer: EU-EN ISA
      Laguna Boil [19+]

      Opis przejścia tej instancji jest napisany z perspektywy tanka i DPSa (Warden) w grupie o podanym składzie:
      21 Xada Paladin Tank
      21 Orc Warden
      21 Orc Scout
      20 Arisen Summoner
      19 Arisen Sorcerer
      20 Xada Healer

      Offtank jest przydatny, ale pety i crowd control wystarczą dla doświadczonej grupy. Najlepiej mieć przynajmniej jednego Sorcerera i postać, która może na chwilę wyłączyć moba, dla przykładu Scout (może być Psi lub inna postać, która sobie poradzi z tym zadaniem). Warto w swojej drużynie posiadać offhealera lub, jak my, Wardena, który pomoże main healerowi z doleczaniem członków drużyny (tutaj akurat przy pomocy swojego HoTa), którzy przez przypadek dostaną jakiś damage.

      Rodzaje trashu:
      Warlock – caster, summonuje elementale
      Cutthroat - melee

      Schematyczna mapka instancji (1000x1000)

      Po wejściu do instancji kierujemy się w prawo, w stronę hangaru z bossem oznaczonego na mapie jako (1). Przed hangarem stoją dwa moby. Najwygodniej jednego wyłączyć za pomocą jakiegoś CC, ranged powinno zabić drugiego, a następnie wykańczamy wyłączonego przeciwnika. W tym czasie pet może przez przypadek zaatakować bossa.

      (1) – boss powinien być tankowany w hangarze, reszta grupy (poza melee) powinna stać na zewnątrz na maksymalnym zasięgu. Boss summonuje elementale, które powinien złapać offtank (jeżeli mamy takiego w grupie), a jeżeli jest to niemożliwe to maintank tauntuje go, w tym czasie grupa powinna go zabić. Jeżeli jednak w czasie taunta add nie zostanie zabity i poleci w stronę kogoś z grupy (najczęściej DPS) to powinine być spowalniany, kitowany i jak najszybciej zabity. Addy będą summonowane przez całą walkę. Co jakiś czas boss użyje Icy Grave na kimś z grupy (prawdopodobnie poza osobą z największym aggro). Należy tą osobę jak najszybciej odleczyć, ponieważ jest w stanie zadać od około 200 do 1200 damage co parę sekund. Walka jest w miarę prosta, nikt nie powininen zginąć.

      Po zabiciu bossa wracamy się aby zabić grupkę mobów zaznaczoną jako (a). Nastepnie idziemy znowu w stronę hangaru z pierwszym bossem i idziemy wzdłuż muru (na mapce w kształcie kwadratu, naprawdę jest to kilkunastokąt). Po drodze używamy dźwigni i zabijamy wszystkie grupki, które musimy. Grupka (b) nie musi zostać zaatakowana, wystarczy iść wzdłuż muru. Gdy użyjemy ostatniej (ósmej) dźwigni, w okolicy grupki (a) bossa numer (2) zaatakują NPC i będziemy mogli poradzić sobie z jego obstawą. Z tego powodu wcześniej musieliśmy się cofnąć by wyeliminować grupkę (a).

      W trakcie naszego przechodzenia LB nie wiedzieliśmy o tym, więc musieliśmy sobie radzić sami z bossem i addami. Z tego powodu opiszę taktykę na bossa wraz z trashem.

      (2) – na razie zostawmy bossa w spokoju, ma on obstawę w postaci czterech mobów. Prznajmniej dwa z nich powinny zostać wyłączone (w naszym przypadku jeden z Warlocków dostał Icy Grave, a drugi był ciągle przewracany i spowalniany przez Scouta). Jeżeli nie dysponujemy offtankiem musimy dobrze wykorzystać swoje pety, wszelkie spowolnienia i CC. Na początku zabijamy melee, potem jednego Warlocka i jego elementale, na końcu drugi Warlock i możemy brać się za bossa.
      Boss sam w sobie nie jest trudny, do tego momentu tank powinien mieć już wystarczająco duże aggro. Nie bije on strasznie mocno, ale healer ciągle powinien być zwarty i gotowy. Co jakiś czas boss szarżuje w losowo wybraną osobę i robi whirlwind (kręci się w miejscu zadając obrażenia) w miejscu gdzie się zatrzymał. Czasami nie szarżuje tylko po prostu zaczyna się kręcić. W trakcie whirlwinda należy się odsunąć (w tym tank) na odległość minimum animacji bossa, jednakże czasem nawet stojąc dużo dalej można przypadkowo oberwać. Dla tanka obrażenia te nie są bardzo duże, ale lepiej się odsunąć. Reszta ma obowiązek uciec, ponieważ na jeden hit można dostać za około 700 damage (albo i więcej).
      Tutaj także nikt nie powinien zginąć, co najwyżej jedna osoba w trakcie czyszczenia addów.
      Z tego bossa wypada Key to Laguna Boil.

      Następnie przechodzimy przez bramę i idziemy w prawo (w lewo znajduje się trash). W połowie drogi zeskakujemy na środek, ponieważ pod koniec drogi znajduje się mała grupka trashu. Na środku napotykamy się na dwa moby, eliminujemy je, a potem przed dużym hangarem, gdzie znajduje się (3) boss zabijamy patrolującego moba oznaczonego jako (d). Boss stoi na platformie w hangarze (tu gdzie jest zaznaczona kropka).

      (3) – ostatni boss jako jedyny w instancji może sprawić trudności. Potrzeba tylko jednego tanka, więc offtank może spokojnie DPSować, mając jednak taunta gotowego do użycia.
      Boss powinien być tankowany w miejscu gdzie stoi przed pullem, ponieważ używa feara, a gdy tank stoi na podeście, którym dostajemy się na górę może zostać wyfearowany poza zasięg lub line of sight healera. Fear zdarza się dosyć często, więc tank lata na górze jak szalony, ale zawsze powininen wrócić na bezpieczne miejsce aby nie zbiegł na dół.
      Każdy powinien posiadać Psi Emitter w swoim ekwipunku (jeżeli skończyliśmy już questa, opcja na otrzymanie nowego powinna być u NPC Korleone, od którego był quest, w Seventh Seabed Resort). Gdy użyjemy go na bossie, dostaje on debuff, który trwa około 50 sekund, powinien być na bossie przez cały czas (około 90% uptime). Osłabia on bossa z tego co wiemy, ale bez tego też powinno być możliwe pokonanie go. Tak naprawdę to wszystko, boss zadaje damage większy niż pozostali dwaj, ale nie ma problemu z odleczaniem tanka. Należy jednak uważać na aggro, ponieważ częste feary nie pozwalają tankowi nabić wystarczająco dużo threata.
      Tutaj może zdarzyć się jeden, może dwa wipy, ale boss nie stanowi dużego zagrożenia.
      Jeżeli tank jakimś cudem zostanie wyfearowany na dół i nie będzie mógł wrócić, pod żadnym pozorem nie można wyjść z bossem poza hangar, ponieważ buguje się, a następnie resetuje.

      Aby wyjść z instancji należy wrócić się do wejścia. Nie trzeba eliminować po drodze grupki (c), wystarczy wejść „po strzałce” powoli przesuwając się w stronę mobów aby móc wejść.

      Mam nadzieję, że taktyka jest wystarczająco przejrzysta i pomocna.

      Nie wyrażam zgody na kopiowanie części lub całości powyższego tekstu i grafiki bez uprzedniego zezwolenia, a także bez podawania źródła oraz autora.

      Jeżeli post powinien znaleźć się w temacie "[Imperium][Dead Sea] Laguna Boil 18+ lvl Jak zabić 1 oraz 3 bossa" to proszę o przeniesienie.
      Zapisane

      Vincent

      • Administrator
      • *
      • OfflineOffline
      • Płeć: Mężczyzna
      • Wiadomości: 602
      • Postać: ViniV
      • Archetyp: Healer
      • Rasa: Arisen
      • Frakcja: Imperium
      • Gildia: Invalid Target
      • Serwer: EU-EN ISA
        Odp: [Imperium][Dead Sea] Laguna Boil - opis przejścia
        « Odpowiedź #1 : 05 Marzec 2010, 12:03 »
          Dobra robota!
          Zapisane
          "Tyle było dni, do utraty tchu..."