Autor Wątek: Mini-gra Alchemia  (Przeczytany 425 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Narayan

  • Administrator
  • *
  • OnlineOnline
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 746
    Mini-gra Alchemia
    « : 05 Grudzień 2009, 00:43 »
      Zanim przejdę do omawiania samej fazy właściwej, wyjaśnię wcześniej pewne podstawy związane z alchemią.

      Składniki alchemiczne mają pewien zestaw ikon, które je opisują. Generalnie obrazki te nic nie znaczą i nie świadczą o jakości mikstury. Są one wymagane tylko do odpowiedniego skomponowania receptury. Pełną listę receptur dla naszego poziomu rzemiosła uzyskamy po kliknięciu na "Recipes" w panelu sprzętu alchemicznego:


      Każdy składnik posiada pewien zestaw symboli, z których w fazie mini-gry losowany jest tylko jeden. Na początku mamy za zadanie stworzyć "Stain Remover" ("Wywabiacz plam") z receptury na pierwszej pozycji. Zauważymy, że Basic Solvent dostępny u NPC-a posiada następujący zestaw symboli:


      Ponieważ z jednego składnika losowana jest tylko jedna ikona (czyli w tym przypadku albo "oko" albo "nic"), a receptura na Stain Remover zawiera 2x "oko" - potrzebować będziemy zatem 2x Basic Solvent, żeby mieć szansę stworzenia tej "mikstury".

      Żeby więc znaleźć odpowiednie składniki na recepturę musimy patrzeć uważnie z jakich symboli się ona składa i jakie symbole są w poszczególnych itemach.


      Przejdźmy teraz do sedna, czyli do samej mini-gry. To co widzimy poniżej to panel alchemiczny fazy właściwej (po kliknięciu ppm na sprzęt alchemiczny i włożeniu odpowiednich składników)


      Receptura "Potion of Speed", którą tutaj próbujemy zrobić, składa się z ikony "rycerza" i "oka". Ikonę "rycerza" znajdziemy wśród ikon kwiatka, którego dostaniemy za pomyślne zrobienie questowych wywabiaczy plam, a ikonę oka w Basic Solvent od NPC-a.
      Po umieszczeniu tych składników w odpowiednie miejsca u góry, jedynie co możemy zrobić jeśli chcemy utworzyć miksturę, to kliknąć na "Boil" i obserwować losowanie ikon. Ważny jest środkowy rząd - w nim powinny się znaleźć pożądane przez nas symbole. Jeśli się pomylimy przy wkładaniu, przycisk "Clear" przywróci składniki z powrotem do plecaka.
      Losowanie jest w pełni automatyczne i nie mamy nad nim kontroli. Jeśli w środkowym pasku nie wskoczą odpowiednie ikony, to w tym momencie mamy jeszcze możliwość 1 korekty. Strzałkami nad i pod słupkami, w których znajdują się losowane symbole, możemy lekko skorygować wynik. Na początku możemy kliknąć na jedną z tych czterech strzałek tylko raz (generalnie jeśli się pomylimy to możemy zawsze wycofać do pozycji pierwotnej). Wraz ze wzrostem poziomu alchemii będzie można klikać więcej razy na te strzałki i w bardziej dokładny sposob korygować wynik losowania. Jeśli już jesteśmy zadowoleni z wyniku (czy to po korekcie, czy bez) klikamy wtedy na powstałą po prawej stronie miksturę - przeniesie się ona do plecaka, a my możemy zacząć zabawę od nowa.

      Jeśli losowanie będzie dla nas niełaskawe, to otrzymamy w wyniku jakąś "toksyczną" miksturę:

      Ta powyżej powoduje zmniejszenie rozmiarów postaci na 10 minut :)

      Na wyższych poziomach alchemii receptury składają się nie tylko dwóch ikon, ale też ich większej ilości. W panelu alchemicznym pojawi się nam więcej słupków do losowania i tym samym trudność lekko wzrośnie. Będziemy mieć też na wyższych poziomach większą liczbę korekt.

      Włożenie odpowiednich składników, ale nie w tej kolejności co trzeba spowoduje, że jeśli odpowiednie symbole zostaną wylosowane, to dana mikstura powstanie, ale w mniejszej ilości. Przykładowo, Potion of Speed dostajemy 3 sztuki, za właściwą kolejność ("rycerz", "oko"), a tylko 2 sztuki za odwrotną ("oko", "rycerz").
      « Ostatnia zmiana: 05 Grudzień 2009, 00:49 wysłana przez Narayan »
      Zapisane

      Gizbern

      • Neofita
      • OfflineOffline
      • Płeć: Mężczyzna
      • Wiadomości: 20
        Odp: Mini-gra Alchemia
        « Odpowiedź #1 : 12 Styczeń 2010, 15:56 »
          Dla tych co jeszcze nie próbowali alchemii trochę spostrzeżeń tak by zaoszczędzić na nieudanych próbach lub je zminimalizować:

          - druga korekta pojawia się po osiągnięciu 50 poziomu alchemii

          - robiąc konkretne potki należy wkładać tak składniki (przynajmniej się starać) by na dzień dobry po wstawieniu składników miały już ustawienie jak końcowy  wynik - dlaczego? - gdy dajemy "boil" (losowanie) to co może się zdarzyć? - obydwie ikony się kręcą (tu też z różną prędkością - czasami obrót tylko o jeden symbol), jedna się kręci a jedna stoi - gdy mamy 1 lub 2 korekty to może się okazać, że braknie poprawek, a tak na wstępie mamy ustawione, gdzie w tych przypadkach mamy większą szansę na powodzenie, jak jeszcze się wspomóc by układ na wstępie był już odpowiedni? - po włożeniu gdy nam nie gra ustawienie symboli  znaleźć kolejny składnik z potrzebnym symbolem i go włożyć, i kolejny - czasami działa (pewnie po jakiś próbach ze strony twórców podczas pracy nad grą), że po wyciągnięciu i włożeniu tego samego składnika zmienia się układ ikonek na wstępie

          - należy też sprawdzać zawsze takie rozwiązanie, gdyż nawet po opcji "boil" (losowania) czasami (pewnie po jakiś próbach ze strony twórców podczas pracy nad grą), że jest możliwość włożenia wszystkich użytych składników ponownie do plecaka gdy mamy już wynik i nawet korekty nic nie dają

          UWAGA: słowo czasami jest kluczowe - jednego dnia istnieje taka możliwość innego nie (pewnie podczas prac w locie nad grą zdarzają się dni lub godziny gdy te opcje są dostępne) - wiem bo sam testowałem i kilka razy działało.
          Zapisane

          Narayan

          • Administrator
          • *
          • OnlineOnline
          • Płeć: Kobieta
          • Wiadomości: 746
            Odp: Mini-gra Alchemia
            « Odpowiedź #2 : 13 Styczeń 2010, 14:17 »
              Ja jeszcze dodam pewne wartości liczbowe, które znalazłam rozmawiając z NPC:

              Pierwszy składnik, który dodajemy ma 40% szans na niepoprawne ustawienie (czyli 60% na poprawne).
              Drugi składnik ma 30% szans na niepoprawne ustawienie (czyli 70% na poprawne).
              Trzeci składnik ma 20% szans na niepoprawne ustawienie (czyli 80% na poprawne).
              Czwarty składnik ma 10% szans na niepoprawne ustawienie (czyli 90% na poprawne).

              Jeśli wszystkie składniki zostaną ustawione w taki sposób, że symbole wylosują się we właściwej kolejności, to wtedy właśnie otrzymujemy dodatkową miksturę.

              Jeśli jednak zależy nam ogólnie na szansie na stworzenie eliksiru, to wtedy możemy poświęcić jedną sztukę, by przez odpowiednie pozycjonowanie zwiększyć sobie prawdopodobieństwo.
              Jak widać im dalej położony składnik tym ma większą szansę na poprawne wylosowanie.
              Można wtedy na dalszych miejscach umieszczać zioła o bardziej niekorzystnym zestawie symboli.
              Zapisane

              Gizbern

              • Neofita
              • OfflineOffline
              • Płeć: Mężczyzna
              • Wiadomości: 20
                Odp: Mini-gra Alchemia
                « Odpowiedź #3 : 22 Styczeń 2010, 15:13 »
                  Kolejne spostrzeżenia.

                  W alchemii wraz ze wzrostem poziomu naszej postaci ulega zmianie ilość wytwarzanych eliksirów.

                  Gdy pojawi się opcja z 3 składnikami (poziom alchemii 94) to standardowo robiąc aktualne eliksiry (te które wymagają w recepturze 3 składników) wytwarzamy już ich 4 sztuki.




                  Co dzieje się w przypadku receptur z 2 składnikami (poziom alchemii 1-93) ?

                  Standardowo mieliśmy coś takiego więc dostawaliśmy 3 sztuki eliksirów.




                  Po włożeniu 3 składników i osiągnięciu takiego wyniku jak poniżej dostajemy 4 sztuki eliksirów.




                  Gdy jednak wynik będzie taki jak w tym przypadku to zostaje to zakwalifikowanie jako ustawienie (gra liczy ustawienie 2 pierwszych składników) 2 składników w recepturze z poziomu alchemii 1-93 w wyniku czego otrzymamy 3 sztuki eliksiru.




                  A gdy wynik będzie tak jak poniżej to zostaje to zakwalifikowane jako ustawienie (gra w tym przypadku liczy ustawienie 2 i 3 składnika z wyniku) 2 składników w recepturze z poziomu alchemii 1-93 (zgodnie z tym co powyżej napisała Narayan należy się nam się kara czyli minus jeden eliksir – powinny być 2 eliksiry – ale w tym przypadku gra przelicza wynik do poziomu alchemii powyżej 93 tam nagrodą za prawidłowe ustawienie są 4 eliksiry, za niewłaściwe 3 eliksiry) w wyniku ostatecznym też otrzymamy 3 sztuki eliksiru.





                  Idąc tym tropem mogę na razie tylko zakładać (nie osiągnąłem jeszcze takiego poziomu w alchemii), że w przypadku pojawienia się kolejnej kolumny na składniki ilość otrzymywanych eliksirów zwiększy się do 5 (sytuacja opisana powyżej też będzie miała miejsce i będzie także powodowało wzrost podstawowych eliksirów) itd.


                  Zapisane