1. Notka objaśniajaca
W Allods Online Instancje i Heroiki polegają z grubsza na tym samym co w WoW. Gracze WoW, którzy są doświadczeni w "zaliczaniu" instancji w tamtej grze, mogą sobie z grubsza darować czytanie owego poradnika. Wszelkie różnice zaznaczyem na
niebiesko i to przede wszystkim z nimi powinni się zapoznać. Pozostali zapewne sporo wyniosą z czytania tego opracowania.
Więc zapraszam!
2. Co to jest Instancja/Heroik?
Instancja - To fragment świata gry, generowany osobno dla każdego wkraczającego w dany obszar PARTY (mozna wejsc samemu, ale jesli instancja ma moby na naszym poziomie, jest to samobójstwo) skladajacego się z maksymalnie
sześciu osób.
Heroik - Wersja instancji dostępna
od 38 lvla, w której ostatni boss
ma szansę dropnąć fioletowy przedmiot.
Do każdego heroika można wejść tylko raz dziennie, oddając specjalny daily quest otrzymywany od odpowiedniego npc (Dimitry Swietly przy portalu w Aidenus Tower dla Ligi). Jeśli ktoś wyjdzie z heroika, nie może do niego wrócić danego dnia.
3. Z kim na instancję/heroik?
Oczywiście najlepiej iść z zaufaną grupa ludzi z których każdy ma komunikator głosowy i mikrofon. Nie jest jednak prawdą, że jest to wymagane do sukcesu, dobry skład po lekkim docieraniu powinien dać radę heroikom bez używania vento czy TS.
Standardowo na instancję potrzebujemy 1 HEALERA, 1 TANKA i
4 DPS.
Na heroika polecany jest: conajmniej jeden Psion, dodatkowa klasa CC (crowd control, patrz poniżej), milym dodatkiem jest takze offhealer (postać która może oprócz standardowego dps wrzucić co jakiś czas czar leczący np. Summoner).
HEALER -
standardowo postać klasy "healer". Możliwe są jednak wyjatki. W przypadku heroika jest to raczej niewskazane. Healer ma za zadanie leczyć tanka oraz, jeśli ma czas, resztę grupy.
TANK - Standardowo Paladyn/Wojownik. Postać zbierająca obrażenia od przeciwników i ściagająca na siebie ich uwagę. Tank powinien mieć: dużo hp, armoru, statystyk defensywnych a także generować spore AGGRO aby "tankowany" przeciwnik nie zrywal sie na inne postacie a zwlaszcza healera. Tank na hero powinien mieć 3 lvl patronage inaczej ma slabe szanse przeżyć
DPS - Postacie wyspecjalizowane w zadawaniu JAK NAJWIĘKSZYCH obrażeń przeciwnikowi, zwlaszcza pojedynczemu. Niektóre klasy DPS mają także opcję CC.
- CC - Crowd Control
- czar/zdolność unieruchamiająca lub w inny sposób wylączajaca przeciwnika z walki na krótki czas,
- klasa postaci posiadajaca zdolnosci CC.
4. Co zabrać na Instancję/Heroik?
Na instancję -
nie trzeba brać w zasadzie nic a wlasciwie nic nie jest konieczne. Wszelkie potki leczące, many, bandaże czy potki dające buff są oczywiście mile widziane.
Na heroik -
Koniecznie 4-6 cone of Incense, 20k Mirry. Dobrze widziane są potki 45 do glownej statystyki danej klasy. Potion of Invisibility są raczej wymagane na wszelki wypadek. Milym dodatkiem są oczywiście potki na zdrowie, manę, bandaże, inne ciekawoski ulatwiajace rozgrywke.
5. Jak wygląda rozgrywka?
a. Postacie spotykają się za portalem. Tank prowadzi. Następuje PULL (czyli rozpoczęcie waliki) PACKA lub PATROLU.
- PACK - Grupa "zlinkowanych" wzajemnie mobów
- LINK - polaczenie miedzy mobami sprawiajace, że jeśli jeden z nich zacznie z nami walczyc, kolejny również wlaczy sie do walki niezaleznie jak daleko są od siebie.
- PATROL - Grupa mobków poruszajaca się wyznaczona trasą. Nalezy uważać, by nie ściagnąć stojacego packa razem z patrolem. Nalezy także uważać, by nie ściągnąć patrolu podczas walki.
b.
Pull zaczyna przeważnie Psion hipnotyzując pierwszy cel, następnie kolejny powinien być również CC przez psiona lub pzrez maga (Icy Grave - konieczność na pve dla maga), a kolejny znów przez psion/maga (zaleznie od tego kto zatrzymal drugiego pzreciwnika. Wreszcie pozostale cele musi wziac na siebie TANK. Należy pamietać o tym, że tank powinien trzymać conajmniej jeden cel, który jest dpsowany (czyli go zabijamy), więc nie należy poddawać CC wszystkich celów. Tank powinien "zlapac" mobka zanim on zdąży ubić kogoś z grupy. Healer kontroluje zdrowie grupy, ZWLASZCZA tanka i tak mob po mobku pack zostaje zabity.
c. Powtarzamy formulke do skutku az mozemy pullnąć BOSSA.
- BOSS - przeważnie oznaczony czerwonym kólkiem mobek, z duzą ilościa Zdrowia, zadajacy ciosy, ktore raczej zabijają zwyklych czlonkow grupy szybko a i tanka tez moga zabic jesli nie jest leczony/ma slabe statystyki defensywne/ nie ma 3 lvl patronage na heroiku.
d. zabity boss ( a czasem także mobki) rzuca niebieski (czasem fioletowy) pzredmiot na odpowiedni dla danej instancji lvl.
I tak aż do ostatniego bossa.
6.Uwagi końcowe
- Powinien być ustawiony group loot
- Nie nalezy klikać NEED na przedmiot, którego nie chcemy uzywać.
- CC powinny być ODŚWIEŻANE, jeśli mobek nie jest tankowany.
Autor: Yolen
PS. Proszę o informacje dot. wszelkich niejasności/pominietych kwestii. Postaram się je w miarę szybko uzupenić aby poradnik by kompletny.